donderdag 24 mei 2018

Definitieve aanslag 2017 belastingdienst is binnen

Eind maart deed ik mijn digitale aangifte bij de belastingdienst. Het programma rekende toen voor mij uit hoe veel ik nog moest bijbetalen aan belasting en aan inkomensafhankelijke bijdrage Zorgverzekeringswet.
Gisteren kreeg ik de blauwe enveloppen binnen en die in maart door het aangifteprogramma berekende bedragen zijn gelijk aan de aanslag die ik kreeg.
Ik had er dus al op gerekend.
Het is eigenlijk een forse aanslag op mijn vakantiegeld, maar ik heb tegenwoordig een afzonderlijke spaarrekening" belastingen " . Het zit als het ware al in een digitale oude sok. Dat geld heb ik er al voor gereserveerd en dat gaat begin juli naar de belastingdienst.
Een oude sok
Door dit potje, merk ik het nauwelijks op mijn gewone betaal rekening en heb ik er wel vrede mee.
Laat het duidelijk zijn, het blijft natuurlijk leuker om geld terug te krijgen dan om te betalen.

Moet jij ook betalen, of krijg je geld terug?

21 opmerkingen:

  1. Ik kreeg vorig jaar juli de voorlopige aanslag 2016 terug, nu pasgeleden een brief ontvangen dat ze een correctie gaan aanbrengen in de aangifte (mijns inziens onterecht). Dat zou betekenen dat ik het grootste deel van het ontvangen bedrag weer moet terugbetalen. Over 2017 heb ik nog niets gehoord, al in de wacht staan omdat 2016 nog niet rond is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg een paar duizend euro terug. Maar ik heb een voorlopige aanslag gekregen. Het kan dus nog wel even duren voordat ik zeker ben van mijn geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik moet nog invullen.zodra ik mijn goede bril heb. Meestal moet ik iets betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik krijg geld terug al begin maart ingevuld nog geen (digitale) brief gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik moet ieder jaar betalen maar daar zal ik nooit over klagen. Dat betekent dat ik weer een goed jaar (qua inkomen) gehad heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hypotheekrente aftrek is nog steeds de grote klapper. En alimentatie. Beide fiscaal aftrekbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij moeten ettelijke duizenden euro's bij betalen, het resultaat van aow, pensioen en uitkering uit stamrecht bv die ieder op zich niet veel belasting inhouden maar aan het einde van de rit opgeteld worden en dan is het kassa. Maar we weten dat het gaat gebeuren en reserveren er dus geld voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bij ons was het nihil, nou snel klaar dus ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog geen blauw enveloppe te bekennen. Op despaarrekening staan 2000 EUR ongeduldig te wachten op hunbestemming, of retour belastingdienst of in de pot AOWgat. Zestien maanden overbruggen is niet niks.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Houd de berichtenbox op MijnOverheid.nl in de gaten !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ontvang blauwe enveloppen en in de berichtenbox van MijnOverheid. De berichtenbox is ietsje eerder, vorig jaar ook al. De blauwe enveloppen zijn als mosterd na de maaltijd.

      Verwijderen
    2. Vreemd genoeg kreeg ik alleen maar een blauwe envelop, waarin stond dat er afgeweken gaat worden van de aangifte 2016. In MijnOverheid is die brief niet geplaatst (is al van april dus zou er nu wel bij moeten staan).

      Verwijderen
  11. Hier geld terug. Hopelijk staat het morgen op de rekening. Ik schreef er net een blogje over.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geld terug. Een leuke ruime 700 Euro, die in de spaarpot voor de nieuwe keuken gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ondanks dat wij eerder aangifte hebben gedaan dan jij hebben wij nog niks gehoord.
    Ik weet van de boekhouder wel dat ik een flink bedrag terug krijg en dat mijn man een bedrag aan zvw moet betalen (wel minder dan de helft van mijn teruggaaf).
    Ook worden onze toeslagen nog herberekend en levert dat ook nog een leuk bedrag op straks.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vanwege ons huidige buitenlandse avontuur, heb ik uitstel gevraagd en gekregen. Ik moet voor 1 september mijn aangifte hebben ingevuld. Echt nog geen idee of ik nog wat terugkrijg..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik heb ook een aparte spaarrekening 'reservering belasting'. Ik calculeer het in en merk er dus verder ook weinig van. Het is één van mijn kostenposten en het geld gaat niet van mijn betaalrekening af maar komt uit een potje waar ik een jaar lang geld op apart heb gezet. Ik ben het met je eens dat het leuker zou zijn om geld terug te krijgen (en dan dus ook nog dat potje achter de hand hebben 😃).

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wij krijgen flink wat terug ivm aanschaf eigen woning vorig jaar! Heb nog niets gehoord of gezien, dus we wachten rustig af...Gaat bij ons verdeeld worden over diverse potjes. Onze grote buffer moet nog aangevuld worden tot wenselijk niveau, dan komen we daar echt nooit meer aan. En de rest over aflossen huis en diversen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gisteren kreeg ik de blauwe enveloppen binnen en die in maart door het aangifteprogramma berekende bedragen zijn gelijk aan de aanslag die ik kreeg. also you can find some information on How to Get Free Webkinz Codes

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.