zondag 25 februari 2018

Kkkkkkoud! Mijn energieverbruik van de afgelopen week - kosten deze keer: € 37,62

Wat was het de afgelopen dagen koud, en het wordt nog erger.
Als ik tegen de wind in fiets, dan blaast een ijskoude wind mij tegemoet en op mijn wc is het verre van aangenaam. Mijn wc zit namelijk tegen de oostelijke buitengevel, naast de voordeur. In dit kleine kamertje is geen verwarmingsradiator. Wel in de hal er naast en die radiator staat ook aan, maar daar merk ik op de wc maar weinig van! Geen plek om lang te blijven zitten met dit weer.

Het was weer een erg koude winterweek, waarbij ik vrij veel gas verbruikte. Ook deze week stookte ik het extra warm vanwege mijn kleindochter die hier 2 keer een middag was, maar ik was ook 3 volle dagen naar mijn werk.

Mijn gasverbruik in de afgelopen week: 52,1 m3.
In de week ervoor was mijn verbruik 23,6 m3.

Mijn stroomverbruik was:  24 kWh, in de week ervoor was mijn verbruik 13 kWh.

Kosten van mijn verbruik deze week, uitgaande van 63 cent per m3 gas en 20 cent per kWh: € 37,62
En zoals altijd: dit zijn alleen de verbruikskosten, de overige kosten komen door nog bij.

Nog nooit heb ik in de 11 winters dat ik hier nu woon, in één week meer dan 50 m3 gas verstookt.
Dit is een record!
En als ik de verwachtingen mag geloven, dan wordt dit record meteen in de komende week verbroken, Want dan heb ik vakantie én dan wordt het nog kouder!

4 opmerkingen:

  1. Gasverbruik van afgelopen week : 19 m3 (week voordien 16)
    Voorbije week waren en meerdere zonnige dagen. Onze veranda warmde goed op en ik kon elke dag rond 13 u het schuifraam van woonkamer en keukendeur openzetten om de warmte van de veranda binnen te laten komen. Die gratis warmte maakt keuken en woonkamer dan ook vlug enkele graadjes warmer. Hoogste temperatuur in de veranda was 24°. Eens de temperatuur in de veranda zakt tot rond 19° doe ik schuifraam en achterdeur terug dicht.
    Elektriciteitsverbruik voorbije week :48 kwh . De week voordien verbruikten we 52 kwh. Meerverbruik kwam doordat ik vorig weekend 2 ladingen was heb gedaan, was heb gestreken;brood gebakken en nadien nog lasagne klaargemaakt.
    Ik ben nieuwsgierig naar het gasverbruik van komende week aangezien de aangekondigde vriesdagen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij verbruikte afgelopen week 40 m3, onze woonkamer ligt op het zuiden dus met een klein zonnetje wordt het al lekker in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben stadsverwarming en deze week kostte ons dat €25

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toch wel bizar met een nieuwe ketel! Toch niet zo lean ingeregeld ?

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.