zaterdag 24 februari 2018

35 euro per week - mijn lijstje van de afgelopen week

Ook deze week heb ik weinig uitgegeven, nog geen 25 euro.

17 -24 februari '18
*=aanbieding, @=afgeprijsd, GTA=geld terug actie WAAR PRIJS
Voeding
perziken, 1 groot blik AH 1,09
bananen, 4 stuks Lidl 0,75
brood, 1 heel volkoren AH 1,19
5 harde broodjes* AH 1,00
grote pot pindakaas en chocopasta* AH 2,65
roggebrood AH 0,95
zwarte bessenjam Lidl 0,95
boerenkaas, oud, 99 ct per 100 gr.* AH 2,14
taugé, 244 gr. Toko 0,39
tofu toko 1,29
ketjap AH 0,59
rode peper, vers AH 0,29
prei, 3 stuks, ruim 1 kg* AH 0,99
zuurkool 500 gr* aH 0,39
bloemkool, 1300 gram* AH 1,39
broccoli, 310 gram* AH 0,50
venkelknol, 360 gram* Lidl 0,69
doppertjes/worteltjes, grote pot* AH 0,99
eenvoudige macaroni, 500 gr Lidl 0,49
aardappels (krieltjes)* AH 0,99
gnocci* AH 0,99
pasta,* AH 0,99
vla, 1 liter* AH 0,99
Snacks 0,00
Dranken 0,00
Kat 0,00
Verzorging 0,00
Kleinkinderen
babydoekjes  AH 0,99
TOTAAL 23,67

Ik heb erg veel groenten gekocht, ik moet maar kijken hoe ik dat allemaal op krijg, want feitelijk is het wat al te veel. De zuurkool en de worteltjes en doppertjes zijn geen probleem, die zijn lang houdbaar. De taugé is al lang op, die at ik woensdag, maar de prei, de bloemkool, de broccoli en de venkel,  samen goed voor bijna 3 kg verse groenten, dat is omgerekend voor mij ongeveer 425 gram per dag en die liggen allemaal nog op consumptie te wachten.
Vanavond eten mijn kleindochter, dochter en schoonzoon bij mij. Misschien moet ik maar bloemkool en broccoli koken en daar vegetarische  hamburgers bij doen en gebakken krieltjes.

3 opmerkingen:

  1. Wel weer een heel mooi lijstje om te zien! Ik zal vandaag weer even wat boodschappen doen. Ook voor het eerst in m'n leven een keer gember meenemen; ik kreeg daar gisteren hele lekkere thee van en het schijnt ook nog ontzettend gezond te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat is de bloemkool goedkoop bij jullie, hier gaat alle groente per gewicht. Toevallig vandaag ook brocollie gekocht en de prijs is gelijk aan wat jij betaald heb. Gr. Cisca Servie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bloemkool, de venkel, de prei en de rode peper gingen per stuk, de broccoli en taugé per gewicht.

      Ik kies altijd de grootste bloemkool en prei die er bij ligt. Deze keer waren de kosten van de prei en de bloemkool dus ongeveer 1 euro per kilogram.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.