zondag 24 december 2017

Energieverbruik in de afgelopen week - kosten deze week: €14,81

In de afgelopen week heb ik in vergelijking met vorige week relatief weinig gas verbruikt en iets meer stroom.

Verbruik gas in de afgelopen week: 19,7 m3
Verbruik gas in de week daarvoor: 28,2 m3

Verbruik stroom in de afgelopen week: 12 kWh
Verbruik stroom in de week er voor: 11 kWh

Het lagere gasverbruik is heel verklaarbaar: het was minder koud en ik werkte in de afgelopen week 3 volle dagen en dan staat de CV op 15,5 graden.
Ook het beetje extra stroomverbruik is verklaarbaar: kerstverlichting. Ik heb gewone lampjes die per 20 lampjes 19,4 Watt verbruiken. Afgezet tegen LED-lampen van 7 en 11 Watt die zeeën van licht geven, zijn  de kerstlampjes "energieslurpers".

Kosten deze week, uitgaande van 63 cent per m3 gas en 20 cent per kWh: €19,97.
Ik heb het daarbij over de verbruikskosten en niet over de vaste kosten, die reken ik voor nu even niet mee.

1 opmerking:

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.