donderdag 5 oktober 2017

Omleggen van mensen

Met afschuw las ik in de krant over het doodschieten en verwonden van vele honderden mensen, afgelopen zondag.  De man had 42 wapens in zijn bezit.
Ondanks alle schietpartijen blijft de meerderheid van de Amerikanen vóór vrijheid van wapenbezit. Dan kan je tenminste je aanvaller neerknallen, zo lijkt het idee daarachter te zijn. Moet je wel zorgen dat jij eerst en raak schiet.
Wat een fijne vrijheid!
In de Volkskrant stonden cijfers over alle wapengeweld in de VS in de afgelopen jaren. En ik moet je zeggen, dáár zakt mijn broek van af, echt waar!
Wat blijkt, er vallen ruim 33.000 doden per jaar door vuurwapens, in de afgelopen 47 jaar waren dat er 1,45 miljoen!
Dat is meer dan er sinds 1776 (dat is 241 jaar) vielen in alle Amerikaanse oorlogen bij elkaar, daarbij zijn inbegrepen: de Burgeroorlog, de eerste en de tweede wereldoorlog en de Vietnamoorlog. Blijkbaar worden de Golfoorlogen niet meegeteld.
Zou er een manier zijn om dat idiote knallen te voorkomen?
Al die dode mensen, ook kinderen die per ongeluk neergeschoten worden door een broertje of een zusje dat een wapen te pakken krijgt en daarmee gaat spelen!


Ik ben heel blij dat we hier in Nederland een betere wetgeving hebben.

4 opmerkingen:

  1. Jemig.... dat is nog eens een oplossing tegen overbevolking. 33.000 doden per jaar is wel echt bizar veel.

    Ik snap ook nooit hoe ze daar nog steeds vóór vuurwapens kunnen zijn.

    Dat schietincident was trouwens ook heftig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Naar zulke heftige beelden kijk ik bij voorkeur niet, veel te vreselijk!

      Verwijderen
  2. Ik snap dit ook nooit zo goed. Als er zo iets gebeurd zijn ze volgens mij juist nog meer voor vuurwapens, omdat dat een soort gevoel van veiligheid geeft denk ik dan?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En wat ik dan niet snap dat je zoveel controle krijgt om het land in te kunnen als toerist.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.