Welkom bij Zuinigaan

Dit weblog gaat over bezuinigen, consuminderen en nog meer, want een mens is tenslotte meer dan alleen een consuminderaar, of zo je wilt een vrek. In '07 kocht ik mijn huis, in december 2018 word ik 66 jaar en mag ik met pensioen, want dan krijg ik mijn AOW. Ik heb een pensioengat van 20 jaar. Ik verkeek mij op de kosten van een koophuis en constateerde dat ik financieel vanaf mijn 66e jaar nogal krap zou komen zitten, vooral vanwege het pensioengat. Dus daar ging ik wat aan doen en op deze weblog vind je mijn berichten hierover.

dinsdag 18 juli 2017

Wel of niet prijs?

Afgelopen zaterdag werd er op mijn adres een prijs afgeleverd van de Vriendenloterij. Het was een LED TV ter waarde van €429,- .
Hè?
Wat is dat nou?
Ik speel helemaal niet mee in loterijen!

Het adres klopte, de voorletter klopte, maar de achternaam was onjuist en leek helemaal niet op mijn naam.
Het schijnt, dat als één van je vrienden meedoet, een paar vrienden van de winnaar ook een prijs krijgen. Daarom heet het vriendenloterij. Dat is leuk, zou een vriend van mij de TV aan mij gedoneerd hebben?  Heb ik een stille aanbidder?
Is de TV voor mij?
Niet hij voor mij?

Gisteren heb ik gebeld met de loterij. Het bleek een foutje te zijn, de TV moest terug. Ik werd doorverbonden, ik werd in de wacht gezet omdat men moest uitzoeken hoe het zat, werd nog een keer in de wacht gezet.
20 belminuten verder en geen bedankje gehad, toen er werd gemeld dat ik het 30 kg zware pakket dat 105 cm breed was en 70 cm hoog, zelf maar even naar het postkantoor moest brengen en verzenden naar een antwoordnummer. Ik zei direct dat ik dat echt niet van plan was. Haal het ding maar op!
Nog weer 5 minuten verder spraken we af dat er via de mail contact zou worden opgenomen over het afhalen van de prijs die door een fout bij mij werd afgeleverd, maar voor iemand anders bestemd was.

Zou ik voor de moeite en mijn tijd nog een leuke attentie krijgen?
Ik zou het wel leuk vinden en eigenlijk ook wel terecht!
Omdat er geen bedankje af kon, heb ik mijn twijfels!
Wat denk jij?

27 opmerkingen:

  1. Het lijkt me niet heel waarschijnlijk, die attentie...
    Horen we nog hoe dat afloopt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gok op: niet.
    Als ze al denken dat je het pakket zelf wel even weg brengt.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik gok er ook op dat ze al vinden dat ze je heeeeel erg tegemoet komen door je dat pakket niet zelf weg te laten brengen ... Beetje jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reken er maar niet op.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Denk het niet,gezien de bijna onbeschofte afhandeling tot nu toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge wat een lomperiken zeg! Ik word er hier achter de computer thuis al geïrriteerd van. Ik heb altijd erg moeite met dit soort eenrichtingsverkeer waarbij de andere partij heel onbehulpzaam is.

    Ik ben benieuwd of ze hem inderdaad komen ophalen. Daar mag dan best een bos bloemen bij voor jou vanwege al je moeite.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ben je netjes...ik zou er geen twintig minuten voor aan de telefoon gehangen hebben. Ik zou mijn email en telefoonnummer doorgeven en afspreken dat zij mij benaderen hoe ze "hun probleem" gaan oplossen. Wat ik dan ook nog netjes vind, want het is hun probleem, niet de mijne.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn schoonzoon zei ook al: ik had de telefoonverbinding verbroken zodra ze het voorstel kwamen dat jij de TV zelf naar het postkantoor moest brengen!

      Verwijderen
  8. Je bent heel netjes. Misschien zou ik helemaal niet hebben gebeld en hebben afgewacht of ze zelf hun fout zouden zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet netjes dat je niet bedankt bent; de klantenservicemedewerker heeft zich dus niet ingeleefd in jouw situatie. Ik kan me voorstellen dat het zo ongeveer aan de andere kant is gegaan (vroegere ervaring): de medewerker weet niet hoe dit op te lossen, kan het ook niet vinden in de interne instructies (daarvoor word je in de wacht gezet) en belt naar een interne helpdesk (en staat daarvoor intern in de wacht, jij staat voor de 2e keer in de wacht), die het ook niet weet, die vervolgens (soms verhit) doorgeeft "laat maar opsturen", wat de servicemedewerker zonder na te denken doorgeeft. Intussen is die laatste medewerker eigenlijk vergeten waar het telefoontje oorspronkelijk over ging en hoe het op jou overkomt. Waarschijnlijk zit hij/zij in de wachttijd te internetten of te kletsen en te balen: als je 20 minuten aan de telefoon zit, en je moet gemiddeld 10 telefoontjes per uur doen, dan is dat niet goed voor je gesprekstijd. Vervolgens ga jij als klant niet akkoord! (heel goed) Dat wordt dus weer bellen met de helpdesk, of een rondlopende chef inschakelen om vervolgens te weten wat je door mag geven..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bedankjes zitten er niet in, laat staan een attentie. Misschien een gratis lot ;-)). Ik zou helemaal geen contact meer opnemen , hoewel dat pakket een sta in de weg is denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hahaha, ik zou hem op Marktplaats te koop aanbieden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik denk niet dat je nog iets krijgt voor al je moeite. Niet netjes zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk het niet. Ze mogen blij zijn dat je zo netjes gewacht hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. oh wat erg. Ik zou hem mooi een jaartr in de verpakking laten staan.En als hij dan nog niet is opgehaald mooi in gebruik nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zeggen ze altijd?
    ' kun je rekenen? Reken er dan maar niet op!'

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt... Ik haat echt dat soort 'klantgerichtheid' ahum...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een waardeloos gedoe! nooit aan meedoen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe ook niet mee. Ik zit ineens met een prijs die ik helemaal niet gewonnen heb!

      Verwijderen
  18. Blij dat ik niet meespel met deze "vrienden". Wat een slechte reclame is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou er ook niet op rekenen... Als het al op deze manier gaat en je niet eens een bedankje krijgt. Ik denk dat veel mensen niet eens gebeld hadden en de tv al hadden hangen/staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Alleen als je nu via mail een klacht indient door bovenstaand verhaal te sturen maak je een kans denk ik. Dat zou ik wel doen, al was het alleen maar om ze te laten weten dat ze hun service kunnen verbeteren. Ook ik ben erg benieuwd naar de afloop ! Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. haha als ze hem komen ophalen , zou ik niet open doen laat ze er zelf maar energie insteken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schandalig, dat je hem maar even naar het postkantoor moet brengen!
    Je kunt al raden hoe dat afloopt, wachten en wachten. Ik zou het pakket al zeker niet aangenomen hebben, zo verdacht dat je een TV cadeau zou krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het klopt dat ik tot nog toe niets van deze "vrienden" gehoord heb!

      Verwijderen