maandag 10 juli 2017

Niet meer voor voordeel omfietsen

Het merk kattenbrokjes dat mijn kat graag eet, was tot voor kort bij de Jumbo goedkoper. Het scheelde een tijd terug, vergeleken met de prijs van AH, ongeveer 20 cent per pak. Dus fietste ik zo nu en dan om en kocht 4 pakken en mijn "winst" was 80 cent. Niet echt een gigantische winst, maar toch mooi meegenomen!
Helaas voor mij is het voordeel inmiddels geslonken tot 1 cent per pak. Tja, dat is me de moeite niet waard!

Fiets jij voor voordeel om?

14 opmerkingen:

  1. Soms wel. Ik doe boodschappen in drie supermarkten: Lidl, een daarnaast gelegen buurtsuper en AH. Bij AH kom ik alleen voor de bonus- en hamsteraanbiedingen. Lidl is erg dichtbij dus daar kom ik het meest. Ik let ook goed op aanbiedingen van bijvoorbeeld deo en shampoo bij winkels als Etos en Kruidvat, daar neem ik dan een voorraadje van mee.
    Voor 1 cent voordeel zou ik ook iet omfietsen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms wel. Ik weet dat er producten voordeliger zijn in een bepaalde supermarkt. Als ik in de buurt ben van die supermarkt sla ik een voorraadje in. Voor 1 cent zou ik niet om fietsen simpel weg omdat het mij veel te veel energie kost. Maar ik ga wel elke week langs de markt voor een groente pakket omdat het echt scheelt en daar voor moet ik toch een stukje om.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ligt eraan hoeveel het is. Voor 1 cent zou ik idd niet omfietsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De winkels waar ik mijn boodschappen doe, liggen toevallig allemaal op de route naar mijn werk. Dus omrijden hoeft niet, ik koop waar ik er het minste voor hoef te betalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik fiets naar enkele winkels, zoals de AH, Dirk, Aldi, Coop,lidl allemaal op 5 a 10 minuten fiets afstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik koop kattenvoer online. Veel goedkoper dan in de winkel en ook betere merken met minder granen.
    Ik doe voor mijn boodschappen soms wel, en soms niet meerdere winkels aan. Het is maar net wat er in de aanbieding is. Ik koop eigenlijk alleen basisdingen en niet veel lif lafjes, dus ik ben zoiezo niet duur uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ligt eraan. Ik ga vaak bewust naar de buurdorpen, kilometer of tin vijftien verderop. Niet vanwege de aanbieding, maar vanwege de route. Heerlijk door de bossen en weilanden fietsen, hier koeien,daar paarden, daar velden met groente,aardappels,granen. Zo rustgevend. Zo bespaar ik me in elk geval de sportschool!

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goede tip Greet! Wij doen een combinatie van al deze tips en voor minder dan 5 cent per artikel fiets ik niet om!

      Verwijderen
  8. Oh ja...en haarverf koop ik online. Daar is het vaak in de aanbieding en bij 2 verpakkingen geen verzendkosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja , ik fiets om, maar reken het niet uit.
    idd hoef ik niet naar de sport school :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Shit happens.
    Veel sterkte met de verwerking van het misgelopen financiële voordeel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha,ha. Ik heb er geen problemen mee hoor, maar ik fiets niet om voor miniem voordeel!

      Verwijderen
  11. Koop bij de 2 in mijn stad zijnde supers. Koop er elke week één keer. Kijk naar de aanbiedingen, maar maak er alleen gebruik van als de smaak van de produkten niet slechter is dan bij de andere super.
    Overige supers zijn zo'n 6/7km weg. Als ik daar koop is het voordeel weg. Voor mij helaas geen gefiets, maar meerijden met de auto, dus niet meer voordelig.
    Kom ik voor noodzakelijke dingen in de andere plaats, koop ik meestal wel wat produkten, zoals wasmiddel. Dan neem ik wel wat andere dingen mee, maar gewoon omrijden, nee.
    Groet MiekeR

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik koop veel bij Jumbo. Ik ben dol op kersen. Dat verkopen ze niet! Ik koop bij de supermarkt Turk, zakelijk koop ik bij Jumbo en ook bij Dirk en bij Action en bij Makro. Ik ben al moe als ik denk hoeveel keer ik boodschappen moet doen, bommetjes noteren,administratie bijhouden. Dat doe ik niet. Ik had gemiddeld een prijs voor ontbijt maar dat is dit jaar verhoogd. Kan ik helaas niet doorberekenen aan alle voor een dubbeltje op de eerste rang zittende mensen.
    Maar goed. Dat ik alleen bij Jumbo koop, heel goed op de tijd let die gemoeid is met verplichte werkzaamheden, zorgt er voor dat ik nauwelijks val voor verleidingen.

    Soms wel bij Dirk een koffiebroodje gisteren, lag bij het brood. Dus hop. Had ook nog niet geluncht. Dus online shoppen is voordeliger, maar niet alles is verkrijgbaar.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.