zaterdag 1 juli 2017

35 euro per week - het is goed gelukt om onder dit bedrag te blijven

In mijn ogen is 35 euro ruim voldoende voor een week boodschappen voor mij alleen,  deze week lukte dat goed. Volgende week zal dat zeker niet lukken, daarover later meer!
 
24 juni 1 juli 2017
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
Voeding

bananen, 5 stuks AH 0,99
abrikozen* (500 gr) en wilde perziken*  (500gr),  AH 3,00
volkoren brood AH 0,99
cottage cheese AH 0,55
xtra belegen kaas AH 4,21
eieren* AH 1,16
paprika* AH 0,50
komkommer* AH 0,50
groentebouillon, totaal 30 tabletten AH 2,38
tofu 2x toko 2,38
100 gram kerrie, 2x toko 2,18
mosterdzaad, potje AH 1,29
woknoedels, 2 pakken* AH 1,72
vla, 2 pakken* AH 2,00
Snacks

kopsoep, 2x 3 zakjes * AH 1,03
Dranken

melk, halfvol, 2 liter AH 1,29
melk, houdbaar, mager 1 l. AH 0,69
Kat
0,00
Verzorging

inlegkruisjes, 2x 52 stuks
2,62
TOTAAL
29,48

Deze week flink wat fruit ingeslagen. Het zomerfruit is niet het allergoedkoopste fruit dat te koop is, maar het seizoen is maar kort en ik vind het heerlijk!
De cottage cheese gebruikte ik deze keer door de pasta. Iets minder lekker dan blauwe kaas, maar blauwe kaas is een stuk vetter en van super vette kaas moet ik niet al te vaak eten.
Over de voordeelverpakkingen van de bouillon schreef ik eerder. Deze voordeelverpakkingen leverden omgerekend 2 cent voordeel op!

In de komende week is er kattenvoer in de hamsterbonus! Mijn kat lust maar een paar soorten en één van de soorten uit de bonus vindt ze heerlijk! Ik heb al te vaak A-merk (Wh**kas) en huismerk voer weg moeten gooien of weggegeven. Ik houd me maar aan wat ze wel lekker vindt, hoewel het voer in de hamsterbonus ook niet echt goedkoop is. Maar voor de helft van de prijs valt het wel mee! Ik ga dus minstens voor een half jaar inslaan en dat kost de nodige euro's!

6 opmerkingen:

  1. Fijn he als het dan toch lukt binnen je budget. Onze hond is niet heel kieskeurig, maar ze ruikt een stuk frisser als ze een bepaald merk voer eet. Die is helaas ook niet vaak in de aanbieding. Als het ooit zo is, kopen we ook groot in. Het blijft toch lang goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vorige week was ik ineens zo zat van dat gepuzzel en ik had het gevoel dat al m'n eten steeds hetzelfde smaakte (ui, tomaat), dat ik m'n menu overboord gooide en zonder boodschappenlijst naar Lidl ben gegaan. Bovendien nam ik lunch mee voor mijn 93-jarige moeder (lekkere broidjes, mooi beleg en sap), en dan kijk je niet zo erg nauw. Enfin, ik dook weer met plezier de koelkast in. Ik laat ook de 25 euro los, Zuinigaan, en ik ga naar 30,00. Dat maakt het wat gemakkelijker. Lekker hè, dat zomerfruit. Ik geniet er ook zo van. Goed weekend.,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik houd in Excel naast de wekelijks uitgaven ook het gemiddelde bij: € 20,-- voor de wekelijkse boodschappen en € 10,-- voor de aanbiedingen. De reclameaanbiedingen houd ik sinds dit jaar apart bij, het is leuk om te zien hoeveel je daar precies aan uitgeeft. Ook merk ik dat ik er minder moeite mee heb om met de aanbiedingen groot in te slaan, het heeft immers wel een effect op de resterende boodschappen, die worden steeds lager.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wilde perziken. Ik wist niet dat er verschillende perziken zijn. Paar dagen geleden kreeg ik wat perziken van een mede tuinder.
    Ik koop erg veel kersen. Ze zijn heerlijk. Eerder wilde ik een pruimenboom planten, nu zoek ik naar de zoetste zelfbestuivende kersenboom.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kersen zijn ook heerlijk! In mijn tuin zijn de vogels bijna altijd eerder dan ik ;-)
      Ik kreeg voor het eerst een wilde perzik bij een vriendin van mij en ik vond hem heerlijk! Sindsdien koop ik vaker wilde perziken.

      Verwijderen
    2. Zijn de overgebleven kersen lekker? Heb je een hoogstam of een laagstam boom. Er zijn zoveel verschillende soorten kersen. Slechts weinig soorten zijn zelfbestuivend.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.