zondag 21 mei 2017

Computer kapot!

Vier jaar geleden kocht mijn oudste dochter een laptop en ze had haar oude desktop niet meer nodig. Het was een computer die het nog prima deed, niet meer heel piepjong, maar nog goed te gebruiken. Ik kreeg hem als vervanging van mijn oude, nogal trage computer. Dat ging jarenlang prima, maar ineens kreeg ik rare meldingen op mijn scherm. Nog gauw even wat opgeslagen op een USB stick en de volgende dag kreeg ik het apparaat niet meer aan de praat.
In 1972 heb ik bij een excursie een bedrijfscomputer bekeken die wel wat weghad van bovenstaand apparaat.
Omdat de computer van mijn dochter al relatief oud was en de technologie snel gaat, heb ik besloten een nieuwe aan te schaffen. De oude had 3 GB RAM, de nieuwe aanwinst (die nog niet binnen is) heeft 8 GB RAM. Verder had de oude 320 GB HDD en de nieuwe 1 TB HDD. Ik hoop hier voorlopig weer heerlijk mijn blogjes mee te kunnen schrijven.
Op dit moment heb als tussenoplossing mijn oude, in 2008 aangeschafte computer weer even in gebruik genomen (met 2 GB RAM en 320 GB HDD).
Ik kijk uit naar een sneller apparaat!

6 opmerkingen:

  1. Wat goed,dat je nog gegevens opsloeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je dan ineens zonder zit dan merkt je pas hoeveel je ermee doet. Super dat je nog dingen hebt kunnen opslaan een fijn dat je een tijdelijke oplossing hebt.

    gr Henriette
    www.onsleveninroemenie.blogspot.ro

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In 2008 heb ik een nieuwe desktop computer gekocht, en sinds vijf jaar heb ik al problemen. In 2012 was het scherm op een dag ineens zwart, en ik kreeg klanken uit het moederbord.

    Regelmatig zie ik ook vaak meldingen op mijn scherm, en regelmatig moet ik opstartherstel doen.

    Toch krijg ik iedere keer mijn computer uiteindelijk weer aan de praat, totdat mijn computer op een dag waarschijnlijk ook definitief niet meer opstart...

    Ik stel de aankoop van een nieuwe computer steeds maar weer uit, hoewel ik heel blij zou zijn met een snellere computer die normaal opstart en niet iedere keer uitvalt.

    Goed van de back up op USB, en veel plezier met de nieuwe computer!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ook luiheid van mij, ik zie er tegenop om de bestanden op te slaan en over te zetten op de nieuwe computer. Voor weinig geld zijn er al desktops all in one, ik ga mezelf daar binnenkort lekker op trakteren.

      Verwijderen
  4. idee is STACK te downloaden , daar krijg je 1 TB cloudopslag kado , kan je altijd en overal gratis bij je bestanden . Kost 0.0 euro en werkt helemaal goed , alles ook op je tablet en je kan bestanden delen met anderen zodat je alleen een link stuurt en een ander dan dat bestand kan zien.
    https://www.transip.nl/stack/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat goed dat je een nieuwe computer koopt, kunnen wij blijven genieten van je mooie blogs!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.