zaterdag 1 april 2017

Boodschappen in de afgelopen 2 weken

Vanaf vandaag ga ik minder uitgeven aan boodschappen. In feite was ik daar in de afgelopen week al een beetje mee begonnen! Vanaf nu maak ik tijdens het 25 euro-project lijstjes van zaterdag t/m vrijdag in de week daarop, deze lijstjes zijn nog van maandag t/m zondag. Morgen heb ik het te druk met andere dingen en heb ik geen tijd voor boodschappen.
 
Week 13 van 27 mrt - 3 april 17
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
400 gram gemengde noten (geen pinda's)* Lidl 4,00
3 bananen* AH 0,79
ONTBIJT EN LUNCH
halvarine AH 0,69
roomboter, 2 pakjes* AH 2,62
melk, 2 liter AH 1,29
cottage cheese AH 0,69
smeerkaas, 20+, 2x 200 gram Lidl 1,44
roomkaas met kruiden Lidl 0,55
eieren, 10 stuks Aldi 1,39
WARME MAALTIJD
2 grote preien, ca 760 gram* AH 0,79
aubergine, 2 stuks, totaal 743 gram* Lidl 0,98
zoete aardappel, 1 kg* Aldi 1,49
knoflook, 3 bollen Aldi 0,99
tofu, 2 blokken van 450 gram toko 2,40
tonijn op olijfolie, 2 blikjes* AH 2,00
lamsworst, 6 stuks * @ AH 2,00
yoghurt, halfvol AH 0,86
LEKKERS/diversen/tussendoor
TOTAAL week 13, mrt/april 17 24,97

Relatief duur: noten, roomboter en lamsworstjes. De noten waren in de aanbieding, normaal kost 2x 200 gram 5 euro, nu een euro minder. Iedere dag een handje noten: gezond en aanbevolen door het voedingscentrum. De tonijn was zonder aanbieding €2,09 per blikje en was in mijn ogen een goede koop. De lamsworstjes waren in de reclame èn afgeprijsd. Ik heb ze per 2 stuks ingevroren om in maaltijden te verwerken.
De tofu was voor mijn dochter. Ik eet daar iedere maandagavond. Dus vond ik dat ze voor deze maaltijdservice wel weer eens wat gratis tofu verdiende.
De roomboter is een guilty pleasure. Houdbaar tot ergens in mei ;-)

Week 12 van 20-27 mrt 17
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
bananen, 6 stuks AH 0,99
ONTBIJT EN LUNCH
melk, 2 liter AH 1,29
rijstwafels AH 0,22
1 volkorenbrood Lidl 0,99
pindakaas, grote pot Lidl 1,59
2 pompoenpitbroodjes Lidl 0,58
smeerkaas, 20+, 200 gram Lidl 0,77
kruidenkaas Lidl 0,55
leverworst Lidl 0,69
8 meergranen triangelbroodjes* AH 2,00
WARME MAALTIJD
ketjap AH 0,59
rode paprika 230 gram* AH 0,75
Chinese kool 1280 gram* AH 0,75
bospeen* AH 1,19
macaroni, 500 gram AH 0,49
stukje gerookt spek AH 1,75
verse gember 45 gram AH 0,30
kokosmelk AH 0,66
2 pakken vla* AH 1,50
LEKKERS/diversen/tussendoor
limonadesiroop, zonder suiker, 2 flessen* AH 2,68
kopsoep AH 0,69
2 stukjes blauwe kaas* AH 3,00
2 Franse droge worsten met hazelnoot en kaas* AH 5,00
chocolade-eitjes lidl 1,49
TOTAAL week 12, mrt 17 30,51

In deze week 10 harde broodjes gekocht! De triangelbroodjes waren in de aanbieding en ze waren een stuk goedkoper dan anders. Mijn voordeel: €2,40. Ik sneed ze doormidden en vroor ze in. Lekker voor in het weekend een broodje met roomboter en feestelijk beleg, zoals kruidenkaas. Relatief gezien zijn deze broodjes nog steeds duur. In een brood voor ca 1 euro zitten 23 à 24 plakjes brood. Dat is ongeveer 4 cent per boterham en die broodjes zijn nog steeds met aanbieding 20 cent per stuk. Ik vind dat je ze qua omvang wel voor 2 boterhammen kunt rekenen, maar dan zijn ze nog steeds 2x zo duur als gewoon goedkoop volkoren brood, maar voor mij wel een traktatie en gewoon brood is maar gewoon.
Ook in de aanbieding: blauwe kaas en droge worsten. Mijn voordeel ten opzichte van de normale prijs: €4,98. Heerlijk, maar die vallen in de komende weken toch echt buiten het te besteden budget. Als je de broodjes + blauwe kaas en droge worsten van het weekbedrag aftrekt, dan kom je op een mooi zuinig bedrag uit: €20,51

In de komende week zijn de Elstar appels bij de AH 99 cent per kg en de yoghurt (en vla) is 25% goedkoper. Die ga ik aanschaffen!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te zien hoe het er uit gaat zien. Ik koos in krappe tijden voor havermout of roggebrood. Rond de 50 cent. Het is voedzamer en verzadigd meer dan brood. Havermout ging ook door de smootie of er werden koekjes van gebakken. Met water in plaats van yoghurt of melk is het ook te eten. Of met banaan. Bananen die aan de buitenkant zwart zijn en van binnen moes smaken ook nog goed. Ik kocht ze in de aanbieding en dan gingen ze de vriezer. Ook voor door de smootie of bananen brood met havermout. Jammer dat supermarkten "aangetast" voedsel niet meer mogen aan bieden. Een band op bouwen met een marktkoopman en zaterdags tegen sluitings tijd langs gaan .Hij bewaarde overrijpe avocado,s en paprika,s met een plekje,wat ik gratis mee kreeg. De avocado,s gingen als quacamole op brood of bij de bonen of in een wrap.
    Ik verheug me nu al op het verse groen van paardebloem of zevenblads kruid of de brandneteltoppen. Lekkerder dan rucola, Het kan ook door de stamppot of gestoofd in een wrap. Voor niks veel gezonde groente. Cutney,s maken van aangetaste mango,s van de markt. Of tomaten saus van tomaten met een plekje. Lege koffiemelkflesjes of baby eten potjes verzamelen. Wecken kan ook in een grote pan. Zelf tofu maken of soyamelk. Een grote zak erwten uit de vriezer in de supermarkt kost weinig en kan in de soep ,salade of stoofschotels voor de eiwitten. Heel leuk om te lezen dat iemand gaat kijken wat kan van weinig. Succes

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.