woensdag 1 maart 2017

Spaar voor matrassen

Het consuminderblad Genoeg heeft een (vasten)actie georganiseerd om te sparen voor matrassen.

Hun oproep:

Op doordeweekse dagen geen koekjes eten? Of tot aan Pasen geen Coffee to Go kopen? Bedenk iets waar je komende vastentijd op kunt beknibbelen en doneer wat je uitspaart aan een ziekenhuis in Tanzania.
 
De matrassen in het Bukumbi Hospital in Tanzania zijn tot op de draad versleten. Genoeg wil graag helpen het geld bij elkaar te krijgen voor 135 nieuwe matrassen. De vastentijd - dit jaar van 1 maart tot 16 april - leek ons daarvoor een mooi moment.
Donaties van bedrijven zijn natuurlijk ook welkom.
Ze doen op Genoeg.nl regelmatig verslag van de mooiste acties. Laat je inspireren en doe ook mee met Genoeg voor elkaar!
*******************************************
Tot zover de oproep van Genoeg.

Ik vind het een leuk idee om te sparen voor matrassen. Ik ben weliswaar niet van gelovige komaf en heb nog nooit gevast, maar waarom niet eens wat luxe minder en sparen voor matrassen. Hoeveel geld is er nodig? Een matras kost 50 euro. Dus maar 6.750 euro is nodig om die 135 spiksplinternieuwe matrassen aan te schaffen.
Zie die prachtige matrassen op de foto? Dat is toch een feestje om daar op te mogen liggen, daar in het Bukumi Hospital! (Hoewel ik liever in Nederland behandeld word, hier heb ik waarschijnlijk veel meer kans op genezing, maar dat geheel terzijde)

Ik moet nog bedenken wat ik ga uitsparen voor matrassen. Die paar koekjes die ik in de komende weken zou kopen zetten geen zoden aan de dijk en Coffie to Go koop ik al helemaal niet.

Als jij er wel wat voor voelt om geld te doneren, maar graag zelf een keuze wilt maken, dan kan dat ook op deze site.

4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie, concrete actie. Bedankt voor het delen zuinigaan! Ik vind het een goede aanzet voor een spaarzame maand.

    Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een goed initiatief. En na alle carnavalsgeweld vind ik het mooi als mensen ook het onderdeel van het vasten meepakken.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie actie. Ik doe niet zo heel veel aan carnaval en ook niet aan vaste. Ik vind het wel een paar weken om even wat te minderen met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb 14 x 40 dagen gevast �� maar er niets overgebleven (wel van mij, niet van het (uit)-gespaarde snoepje van de week)
    Ik vind het een mooi doel en in mijn (vasten)-potje zit het op as-woensdag uitgespaarde geld al in: niet gerookt vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.