zaterdag 12 november 2016

Boodschappen in week 43 en 44 - een keer véél en een keer weinig uitgegeven

Vandaag weer een bericht over mijn boodschappen in de afgelopen weken. In feite houd ik me niet erg aan mijn weekbudget van 35 euro. Dat budget is maar een richtbedrag. Soms overschrijd ik het en soms blijf ik er een eind onder. Zo ook in de afgelopen weken.

Week 44 van 31 okt - 7 nov'16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
5 peren* AH 1,60
4 goudrenetten* AH 0,86
3 bananen, bio* AH 0,82
ONTBIJT EN LUNCH
roomboter AH 1,09
volkorenbrood AH 1,19
kaas, 2x 6 plakken* AH 1,69
melk AH 0,98
WARME MAALTIJD
prei* AH 0,39
courgette AH 0,55
trostomaten* AH 1,39
eieren* AH 1,34
tonijn, 3 blikjes* AH 2,89
LEKKERS/diversen/tussendoor  0
TOTAAL week 44, okt-nov. '16 14,79

In week 44 kocht ik heel weinig, ik heb vooral eten gebruikt dat ik kocht in de week(en) er voor.
Mijn constatering: niet alleen de Elstar appels zijn dit jaar erg lekker, ook de goudrenetten zijn heerlijk. Ik eet ze als handappel en ze doen mij erg denken aan mijn jeugd. Toen at ik ook vaak goudrenetten uit de hand. Die goudrenetten ik deze week kocht zijn al lang op en ik heb er van gesmuld!


Week 43 van 24-31 okt '16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
bananen, 7 stuks AH 0,99
sinaasappels, 2 kg AH 2,39
ONTBIJT EN LUNCH
brood AH 0,89
brie* AH 2,50
blauwe kaas AH 1,69
belegen kaas AH 2,96
ontbijtkoek* AH 0,62
melk AH 0,98
margarine, 2 kuipjes* AH 0,99
oploskoffie, 200 gr AH 3,29
WARME MAALTIJD
bio pompoen, 1082 gram* AH 1,60
rookworst, 4 stuks* AH 2,28
runderbraadworst, 2x2 stuks* AH 2,00
chorizo AH 1,85
paprikamix* AH 0,74
pot zongedroogde tomaten* AH 1,00
pot harissa* AH 1,79
4 potjes groenten of bonen* AH 3,00
vla, 3 liter* AH 2,00
rijstepap, 1 liter* AH 0,65
2x 500 ml yoghurt* AH 1,35
LEKKERS/diversen/tussendoor
limonadesiroop AH 1,75
noodles* AH 0,61
TOTAAL week 43, okt. '16 37,92

Veel toetjes, wel 5 liter. Daar gebruik ik nog steeds van. Er is nog yoghurt en vla over.
Achteraf ben ik niet zo gelukkig met de aankoop van de rookworsten, 2 voor de prijs van 1. Niet echt lekker. Misschien verandert mijn smaak, maar ik vind er helemaal niets aan! Die koop ik niet weer!

Wat altijd wel heerlijk is, is pompoen en zongedroogde tomaten. Je kunt me wakker maken voor lekkere pompoensoep! Hier vind je een heerlijk recept, ooit gekregen van een dierbare collega van mij.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk pompoensoep. Zelf maak ik die veel eenvoudiger. Ik heb een recept waar uitsluitend pompoen, kippenbouillon en een scheutje room aan te pas komen. Ik vind de pure smaak van de pompoen zonder andere ingrediënten het lekkerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van de rookworsten. Misschien kun je ze in de erwtensoep gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik lees dagelijks je blog. Leuk blog. OOit heb ik bij jou de tip gelezen dat je met een gratis flex abonnement van de bieb in Groningen gratis ebooks kunt lezen. Helaas stopt dit per 1 december en moet je een abonnement nemen van 46 euro per jaar. Er veranderd sowieso nogal wat op het gebied van de ebooks lenen bij de bieb. Ik lees zo nu en dan een ebook van de bieb en leen nu op de pas van een ander. Misschien kun je met je dochters meelezen. Maar let op: je moet actief opzeggen anders krijg je dus het duurdere abonnement. Groetjes en een fijn weekend. Zie verder website bieb

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt weer voor je lijstjes, het valt me op dat er nooit voorraad dingen op staan zoals oa bloem, paneermeel maizena. Gebruik je dat nooit of misschien iets andrs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik heel weinig van dit soort meel. Ik kijk dan ook steeds even in de zak/het pak als ik het gebruik: zitten er ondertussen beestjes in?

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.