zaterdag 22 oktober 2016

Veel geld uitgeven en investeren (6)

Mijn bericht op 23 september:
In de komende maanden ga ik heel veel geld uitgeven en daarmee investeren in de toekomst.
In totaal gaat het om + €15.250,- geplande uitgaven, dat is voor mij meer dan een half bruto jaarsalaris (= 13.625,-). Mogelijk komen daar nog onverwachte kosten bij voor uitgaven die niet gepland zijn, maar toch noodzakelijk.

Vandaag nummer 6 uit de serie over geld uitgeven. Eigenlijk moet ik deze uitgave onder onverwachte uitgaven zetten, maar omdat ik op 23 september al wist dat ik de uitgave moest doen, heb ik dit bedrag meegeteld bij de uitgaven die ik tussen 23 september en eind januari ga doen.

Wat was er aan de hand? Mijn auto deed het niet goed en moest naar de garage.
Afijn, kan gebeuren, voor €151,33 rijdt mijn Opel weer als een zonnetje en zonder deze uitgave heb ik helemaal niets aan mijn auto. Niet de bedoeling, een auto die stil staat, kost alleen maar geld (belasting en verzekering) en daar heb je verder helemaal niets aan.

Zoals ik schreef geef ik tussen september en eind januari ruimschoots een half bruto jaarsalaris uit:
de tussenstand:

tuin  2.580,00
cv 1.600,00
zorg 1.515,00
aflossing hypotheek 8.400,00
reparatie auto 151,33
totaal 14.246,33

4 opmerkingen:

  1. Eigenlijk is de reparatie peanuts vergeleken bij de andere bedragen, maar een onverwachte tegenvaller is altijd vervelend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aflossing hypotheek zie ik eigenlijk niet zo als uitgeven, maar sparen op een andere manier en inderdaad investeren in een goede financiële toekomst. Lijken mij allemaal verantwoorde uitgaven, zorg is nodig en goed zorgen voor jezelf is belangrijk. Een nieuwe cv is na zoveel tijd ook noodzaak, levert een besparing op en gaat zeker 15 jaar mee, en een reparatie aan een auto die het niet goed doet, ook. Ook voor eigen veiligheid in de winter maanden. Alleen de tuin is niet echt noodzakelijk en voor je eigen plezier, maar daar is ook niets mis mee. Een huis en tuin waar je je thuis voelt, zijn op een andere manier weer veel waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In vergelijking met de rest is de auto een schijntje. En wat is er nou fijner dan een auto zonder gebreken? Niets! Daar kun je weer een tijdje mee vooruit dan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ook leuk is om te kijken wat je zelf aan je auto kan doen: op youtube staan oneindig veel filmpjes waarin het wordt uitgelegd. bv lampjes van je auto verwisselen, accu vervangen , olie verversen, ruitenwissers, luchtfilter vervangen als je er lol in krijgt durf je vanzelf de moeilijkere reparaties

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.