dinsdag 13 september 2016

Slapen met een dekbed tot over mijn oren

Zo slaap ik verreweg het liefste! En dat kan nu niet, althans niet zonder het stikheet te hebben! Ik had net mijn laken en katoenen zomerdeken gewassen en opgeborgen, maar misschien moet ik ze toch maar weer tevoorschijn halen.
Pff wat een warmte bij mij in huis. Boven op de slaapkamers is het 24 graden en beneden in de woonkamer 21,5! Zomaar, zonder dat de CV ketel in actie komt, gewoon door het weer! Eigenlijk ongewoon door het weer, want het schijnt dat alle records gebroken worden.

Verder hoor je mij niet klagen hoor! De warmte is heerlijk overdag. Zonder jas en zonder vest van en naar het werk fietsen in een stralende zon.
Zon is altijd goed voor mijn humeur en heel stikheet was het gisteren ook weer niet. Vandaag wordt dat anders en kan de temperatuur op veel plaatsen boven de 30 graden uitkomen.
Soms kan het in september  's avonds  al flink fris zijn en doe ik de verwarming wel eens aan.
Dit weer is energiezuinig, behalve als je airco en ventilatoren inzet tegen de warmte.
Geniet er van zo lang het nog kan. Die herfst en winter komen echt nog wel!

7 opmerkingen:

  1. Ik slaap ook graag met het gewicht van een deken op me, maar bij ons is het ook veels te heet daarvoor. Wij slapen op zolder en het is daar tropisch.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beneden is het altijd koeler...daarom slaap ik met de heetste nachten wel eens beneden. Tot over een uurtje staan hier de ramen en deuren open daarna gaat alles dicht. Ik gebruik geen airco hier, op deze manier lukt het ook wel om alles redelijk koel te houden. Vandaag gaat een reflecterend doek over mijn slaapkamerraam. De zon buiten houden werkt het beste immers.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. sorry voor mij is het noodweer ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is er geen regendreiging en kunnen heel de nacht de ramen open.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij zijn gezegend met een rieten dak en een woonkeuken en slaapkamer op het noordwesten, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is me nu echt te warm, vannacht ook boven de dekens gelegen alleen tja dan hebben de muggen weer een waar feestmaal :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Morgen ga ik lekker zwemmen in een ven, nu het nog kan :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.