vrijdag 2 september 2016

Hoe het gaat met de overstap?

Laatst schreef ik over mijn overstap naar andere schildkliermedicijnen.
Overstap was nodig omdat de fabrikant een wanprestatie levert. Die produceert naar het zich laat aanzien een heel jaar lang geen schildkliermedicijnen.
En wat moet je met zo'n fabrikant?
Daar kun je helemaal niets mee.
Waardeloos!
Nu heb ik noodgedwongen pillen van een ander merk.
Ik heb er erg tegenop gezien, dat komt vooral doordat er veel mensen zijn die door deze overstap klachten kregen. Het komt op de juiste dosering aan en die is soms heel moeilijk in te stellen.
Lezend op de site meldpunt medicijnen kwam ik echt de meest vervelende klachten tegen:
hartkloppingen, extreem vermoeid, sterk verhoogde slaapbehoefte, spierpijn, last van flauwtes, droge huid,  zweetaanvallen, een duf wollig hoofd, zweten, rusteloos, slapeloos, pijn in de borst, verminderde eetlust en afvallen, hoge bloeddruk, hoofdpijn, slechte concentratie, allerlei ontstekingen, vreselijk misselijk, kortademig.
Poeh, ga er maar aanstaan!
Op zich zijn de meeste van de beschreven klachten gerelateerd aan net iets te veel of juist te weinig schildklierhormoon.
Het beginnen met mijn vervangend medicijn was met de gedachte: op hoop van zegen. En ook: bij heel veel mensen gaat het wèl goed. Alleen de mensen waarbij het niet goed gaat, die piepen
Bij mij gaat het heel goed, tot nog toe, tenminste.

7 opmerkingen:

  1. Hopelijk vallen voor jou de bijwerkingen mee of liever gezegd dat je ze helemaal niet hebt.
    Ik flink aantal van de door jou genoemde bijwerkingen kreeg ik van een anticonceptiepil waar ik eind vorig jaar naar overstapte. Sinds een paar weken weer op mijn oude pil en dit gaat zoveel beter. Nooit gedacht dat je van de pil zulke heftige bijwerkingen kon hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De werkzame stof van die andere schildkliermedicijnen is dezelfde. De dosering ook. De meeste mensen hebben geen last van de genoemde bijverschijnselen. Ikzelf heb een paar keer een ander merk schildkliermedicijnen geslikt, een keer vergeten mee te nemen op vakantie en mijn gebruikelijke merk was een tijdje niet voorradig.(Ik woon niet in Nederland) Geen last van bijverschijnselen gehad. Ik hoop dat jij er ook geen last van zult krijgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ze ook, de vervangende!
    Geen schildklier, paniek in het nieuws; gelukkig een nuchtere persoon :)
    Voor het eerst zwanger ook, dus er kwam hier ook wel een keer een twijfelzenuwtje, maar ach.. hoorde van arts dat hartkloppingen, onrust etc. meestal komen als de dosering net te hoog blijkt te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is heel fijn. Mijn zus en moeder hebben ook een vervangend middel. Volgens hun artsen zijn ze prima ingeregeld. Beiden ervaren toch klachten, gewichtstoename, depressieve gevoelens. Heb er met hen te doen. Ze zijn zichzelf niet. Zo heftig als iets wat je hormoonafgifte ondersteunt opeens van de markt gaat. Ik vind het onbegrijpelijk. Dit is een eerstewereldland, maar dat zou je niet zeggen als je dit meemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier kun je de huidige ontslagvergoedimgen berekenen http://www.ontslagvergoeding.eu/meer-informatie/transitievergoeding-2016-berekenen.html

    Is een stuk mindér, dan vroeger, maar nog altijd een leuk bedragje,

    Misschien is ze wel blij met het ontslag. Na twee jaar WW ontvangt ze een Tot AOW datum een vergoeding.
    Mogelijk dat ze ook weet van de ABP regel, dat als er niets bijkomt ze in ieder geval 10% moet laten uitkeren aan deeltijdpensioen.

    Omdat zij bij een overheidsinstantie werkt is die verplicht om in ABP deel te nemen, de komende twee jaar betalen zij de werkgeversbijdrage tot 40% aan ABP.

    Mogelijk heeft ze al vele jaren gewerkt en veel pensioen opgebouwd. Misschien had ze al een bijverdienste naast haar werk dan kan ze die nu ook behouden,

    Er zijn ook vast mooie kanten aan haar ontslag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In snap niet zo goed waarom je je reactie op het bericht van zaterdag 3 september hier plaatst. Dit bericht gaat over overstap naar andere schildkliermedicijnen, maar ik heb toch maar op publiceren gedrukt.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.