vrijdag 16 september 2016

Goedkope bio-appeltjes

Van de week was het prachtig weer en vooral de avonden vind ik door het lage zonlicht geweldig. Daar mag ik graag van genieten, zo ook eergisteravond. Bovendien was het inmiddels afgekoeld tot 25 graden, dus lekker fietsweer. Waar ik woon, ben je al heel snel buiten de stad en dan fiets je tussen de schapen, de koeien, paarden, watertjes met zwanen en eenden en natuurlijk kom je ook boerderijen tegen. Het is hier bijna allemaal grasland, alleen noordelijker heb je bouwland waarop bijvoorbeeld rode kolen verbouwd worden. Ook een leuk gezicht, zo'n veld met honderden kolen. Meestal wordt er langs de weg niet veel verkocht.
Ik fietste eergisteravond een fijn rondje en kwam langs een boerderij met wel 3 soorten biologische appels uit eigen boomgaard, keurig uitgestald op een tafel. Het geld kon in de brievenbus.
Geheel biologisch, 1,5 kg voor 1 euro. Ik ga er appelmoes van koken!
 En dat tasje, dat had ik in het kader van het voorkomen van zwerfafval opgeraapt bij het strandje hier in de buurt. Iemand had het laten wegwaaien en ik had het in mijn fietstas gedaan.

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke 'fietsoogst' : )
    En nog biologisch ook. Ze zien er goed uit.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk! Ik woon nu bijna twee jaar in de Betuwe en ik vind het zo bijzonder dat er hier overal fruitbomen staan en dat veel ervan voor iedereen zijn. Je mag plukken en rapen. Zo hebben we perenbomen voor huis. En even verderop raap ik appels. Helaas is de openbare boomgaard dit jaar niet makkelijke toegankelijk vanwege werkzaamheden aan de dijk, maar volgend jaar zal ik weer regelmatig een ritje op de fiets daar naar toe maken en appels rapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat leuk! Daar ben ik wel jaloers op zeg, ik betaalde van de week weer 2,99 voor 6 kleine biologische appeltjes. Van de week maar eens de polder in dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker! Daar lustte je er vast wel een van na een fietstochtje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk. Vorig jaar ben ik in deze periode van het jaar appels en peren gaan plukken in een boomgaard. Het was heel leuk. Leuk dat het ook mogelijk is om op een fiets tocht onderweg biologisch fruit te kopen, en dat zij erop vertrouwen dat mensen geld in de brievenbus doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig, wij hadden ook een appel- (en kweepeer-) oogst tijdens onze wandeling dit weekend. En ook appelmoes gemaakt. Zie mijn laatste post

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.