donderdag 11 augustus 2016

Zegeltjes

Sinds een jaar spaar ik weer zegeltjes bij AH. Het aardige is, dat als je voor 49 euro zegels koopt en je levert je spaarkaart in, je dan 3 euro extra krijgt. Dat is in tijden van zeer lage spaarrentes een mooi bedrag. Als je in 1 jaar een boekje vol spaart, dan betekent die 3 euro extra ongeveer 6% rente op jaarbasis. Schitterend toch?
Afgelopen zondag ging in met mijn volle boekje naar de AH. Ik had naast het volle zegelboekje ook nog een spaarkaart met 250 koffiepunten mee. Dat is tesamen goed voor 54 euro.
Ik had eigenlijk maar weinig boodschappen gekocht. Mijn zondagboodschappen zijn nooit overdreven groot. Ik koop als het mooi weer is en ik graag een fietstochtje wil maken, kleine dingen die in vergeten ben te kopen, maar die eigenlijk ook best kunnen wachten tot in de volgende week.
Is het slecht weer, dan kan ik best wachten tot maandag of dinsdag.
Geen nood, de voorraad is groot genoeg en in de vriezer zit ook nog wel wat.

Maar goed, ik sta met mijn boodschapjes bij de kassa en bied met plezier mijn beide spaarboekjes aan. Het is me gelukt al weer een koopzegelboekje vol te hebben, best snel eigenlijk.
De kassière bladert in het zegelboekje en kijkt misprijzend.
Wat blijkt? Pagina 11 en 12 zijn nog helemaal leeg! 70 zegels te weinig!
Oeps! Dat was niet mijn bedoeling!
Ik neem het boekje weer in ontvangst en mompel dat ik blijkbaar die pagina's volledig over het hoofd gezien heb. Ondertussen schiet door mijn hoofd: "Zou het meisje denken dat ik de boel wilde bedonderen? "
Ik neem mij voor om een volgende keer eerst zelf te controleren of het boekje echt helemaal vol is.

17 opmerkingen:

  1. Ach welnee, dat zal ze niet denken.
    Ik ben zelf ook caissière bij de AH en dit zien we heel vaak. Het is best makkelijk om per ongeluk een bladzijde over te slaan, als je met die nattigheid bezig bent plakken ze ook een beetje aan elkaar.
    Ikzelf controleer mijn eigen boekjes ook altijd een keertje extra voordat ik ze inlever :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei..gênant. ..hahahaha. echt zo'n situatie waar je het heel warm van krijgt. Maar zoals Lonneke ook al zegt: de caissières zijn wel wat gewend :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeps....ik kan me voorstellen dat je je heel ongemakkelijk voelde.
    Maar dat zullen ze vast niet denken. En anders wat dan nog? Jij weet toch dat je de boel niet wilde belazeren....

    En met de airmileskaart kan je regelmatig 5 Euro inwisselen als je b oven de 20 Euro aan boodschappen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach joh, dat kan de beste overkomen... Herinnert mij eraan dat ik ook nog een 3/4 volle spaarkaart heb liggen... Sinds ik online boodschappen doe bij ah, spaar ik geen zegels meer. Simpelweg omdat je ze niet online kunt bestellen. Best zonde van die spaarkaart. Tijd voor Albert Heijn om te komen met een digitaal spaarsysteem?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een aantal jaar geleden kon je dan met de bon van de bestelling naar de servicebalie van de ah gaan. Daar kon je dan (natuurlijk wel tegen betaling) de zegels halen. Geen idee of het nu nog steeds kan, maar wellicht eens navragen? Anders inderdaad ook zo zonde.

      groetjes,

      Gwen

      Verwijderen
    2. Je kunt je boekje ook inleveren als het niet helemaal volgeplakt is. Kijk maar op de achterkant van 't boekje hoe of wat.

      Verwijderen
  5. Het zal inderdaad wel vaker voorkomen die vergissing. Van de week wilde een dame bij de groenteboer per ongeluk mijn papieren zakje witlof meenemen, ze dacht dat het van haar was. De grap was dat ze haar eigen zakje in haar andere hand had, ;) Ze schaamde zich ook erg en ik verzekerde haar dat het geen enkel probleem was, een vergissing is menselijk tenslotte.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh dat zou ik ook wel ongemakkelijk vinden en ondanks dat ik weet dat het iedereen kan gebeuren blijft zoiets toch even in mijn hoofd spoken.
    Ik zit ook nog af en toe te twijfelen om weer zegels bij AH te sparen. Ik heb het boekje al in huis maar iets weerhoudt me er toch steeds van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook begonnen met spaarzegels vorig jaar , zomaar ik spaar ze voor Sint en vakantie. Mijn man vindt het maar niks , toch neemt hij ze ook mee als hij boodschappen doet . Ik heb nu 6 boekjes liggen voor zakgeld voor de vakantie, 312 euro wat een enorm bedrag en niets van gemerkt. Ik zal ze voor de zekerheid allemaal goed controleren. Nu maar afwachten of ik dat geld durf uit te geven in de vakantie. Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zou me ook even ongemakkelijk voelen, maar als het zo twee pagina's zijn, denk ik dat ze wel snappen dat je die over het hoofd hebt gezien. Als je op elke pagina 1 zegel vergeet of er 4 op een regel van 5 probeert te plakken, wordt het denk een ander verhaal. Ik spaar ze overigens ook, het gaat nu niet zo hard meer, maar ik vind het altijd weer een mooie bonus als ik een boekje vol heb!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat is altijd lekker plakken. Ik ben sinds een paar maanden weer bezig. Die bladzijden over het hoofd zien, dat kan de beste overkomen, maar ik kan me voorstellen dat je je even onprettig voelde.

    Ik heb net ontdekt dat Hoogvliet hetzelfde spaarprogramma heeft met dezelfde rente, maar dan digitaal met de klantenkaart. Zou bij AH ook handig zijn als je de boodschappen thuis laat bezorgen, dan kan je tenminste blijven sparen.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zou me zwaar ongemakkelijk gevoeld hebben. Waarschijnlijk heeft jouw lichaamshouding dat ook aangegeven en heeft de cassiere dat ook opgemerkt. Voortaan nalopen is voor je eigen gemoedsrust een goed idee.

    Ik spaar zegels bij Plus. Het rendement is daar 2% hoger dan bij AH en je hebt bovendien sneller een volle kaart om dat er minder zegels opgeplakt hoeven te worden. Moet er natuurlijk wel een Plus in de buurt zitten. Als je om moet rijden is de "winst" snel verdampt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik spaar ook zegels bij Plus. Maar het rendement is daar toch veel hoger? Ik betaal daar 2 cent voor een zegel (1 bij iedere euro die ik uitgeef) maar krijg per zegel 3 cent terug als ik een vol boekje inlever. 50% rente dan toch?

      Marjolein

      Verwijderen
  11. Toevallig heb ik gisteren 5 boekjes ingeleverd. Het 6e heb ik net niet vol. Het is een mooie zakcent voor de vakantie. Afgelopen jaar heb ik met kerst mijn boekjes ingeleverd voor een voorstelling. Maar nu ga ik er weer voor om voor een heel jaar te sparen. Ik hoop 11 boekjes te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja dat kan de beste overkomen, bladzijden kunnen aan elkaar kleven,
    Ik vind het maar weinig rente bij AH, veertien dagen geleden heb ik 6 spaarkaarten bij de Plus ingeleverd, waard 36 euro en ik had daar 24 euro zegeltjes voor gekocht, de zegeltjes kosten 2 ct en bij elke euro kun je 1 zegeltje kopen, dus 200 zegeltjes per kaart.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @levm vanuit je hart Jolanda Je hoeft niet persé een vol boekje te hebben om deze te kunnen inleveren... Kan ook in delen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik spaar de AH-zegels ook als mooi extraatje. Bijvoorbeeld de kapper, een boek dat ik echt al wilde hebben, maar die ik normaliter veel te duur vind om zo maar even te kopen, of een etentje.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.