woensdag 27 april 2016

Naar Thailand!

Ik ga naar Thailand!
Dat zei mijn zwemmaatje kort geleden.
Tenminste, dat dacht ik dat ze zei. Ze ging naar "Thailand" en haar ogen glinsterden er ondeugend bij. Ik had nog nooit gehoord dat ze plannen had om naar Thailand te gaan. Het duurde bij mij even voordat het kwartje viel. Ze ging naar Schiermonnikoog, door Grunningers ook wel 't ailaand (= het eiland) genoemd. Dus: "noar 't ailaand" en niet: "naar Thailand".

Ik wilde vandaag, op Koningsdag, naar Schiermonnikoog, maar het was zo bar slecht weer gisteren, dat ik er van afgezien heb. Ik heb de reservering van een elektrische fiets geannuleerd.

Gisteren fietste ik 's ochtends in een sneeuwbui naar mijn werk, later kletterden de regen en de hagelstenen op de ramen en toen ik weer naar huis fietste, viel er een gestage, ijskoude regen waar ik heel koud en nat van werd.
Het was me te spartaans, zo'n dagje Schier!
Er kwam nog bij dat ik in de nacht van maandag op dinsdag erg slecht geslapen had. Ik heb hooguit 4,5 uur geslapen. Ik heb dat soms, gelukkig niet zo vaak. Nog geen 1x per maand heb ik inslaap problemen. Ik voelde me gisteren dan ook knap brak: koud en moe en het vooruitzicht om een dag naar Schiermonnikoog te gaan, trok me ineens helemaal niet meer!

Om jullie een impressie te geven van het eiland: foto's van een andere keer Schiermonnikoog!



5 opmerkingen:

  1. Het weer zit dit keer niet mee. Wij zouden vandaag alle spulletjes van de opruim thuis verkopen op de vrijmarkt. Gezien het weer maar van af gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is ook veel afgelast. en ik zit nu in het zonnetje koffie ye drinken....binnen dat dan weer wel....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ga nou 's echt naar Thailand, zuinigaan..
    Je kunt het!
    Ik ben 2 jaar geleden voor het eerst aar de USA gegaan.
    En volgend jaar, bij leven en welzijn, ga ik voor een tweede keer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb werkelijk geen enkele behoefte om naar Thailand te gaan. Slecht voor het milieu, dat verre vliegen.
      Als ik ergens naar toe ga, dan is het naar Griekenland of Spanje: Canarische eilanden of zo.
      Verder ga ik liever naar Ameland of Schiermonnikoog!

      Verwijderen
  4. Dankzij het wereld wijde web kunnen we overal digitaal naartoe reizen zo'n beetje... Ik zou ook een ander keertje naar 'T ailand gaan als het lenteweer (?) ècht eens doorzet! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.