zondag 7 februari 2016

Lekkage!

Van de week regende het. Om mijn hoortoestellen te beschermen, deed ik keurig mijn regenhoedje op mijn hoofd voordat ik op de fiets stapte. Ik had het al weer lang geleden gekocht bij de ANWB. Toen ik op mijn werk kwam, zag ik er uit als een verzopen kat! Mijn haren waren helemaal nat en het leek er op, dat het hoedje zo lek als een mandje was! Gelukkig deden mijn hoortoestellen het nog goed, maar ik was niet blij! Toen ik thuiskwam heb ik mijn toestellen meteen in mijn droogapparaat gelegd. Dat apparaat heeft 3 standen en is speciaal voor hoortoestellen. De hoogste stand leek mij voor de gelegenheid de beste optie.

Wat heb ik aan een regenhoedje dat regen doorlaat? Nog geen week geleden deed het hoedje het nog prima, maar nu ineens was het helemaal lek! Mijn hoortoestellen kosten 1750 per stuk, en of een verzekering uitkeert als ik met een ondeugdelijk regenhoedje rondfiets, dat is nog maar de vraag!
Lang leve het internet, ik heb gisteren snel een nieuw hoedje besteld. Het model is hetzelfde als mijn oude hoedje, alleen was dat hoedje effen donkerblauw. Deze is leuker!
Waarschijnlijk heb ik het morgen of overmorgen in huis. Als het morgen of overmorgen regent, dan doe vervoer ik de toestellen zo lang wel veilig in een doosje.

11 opmerkingen:

  1. Leuk hoedje! Ik kan me voorstellen dat je schrok. Wat kosten die hoortoestellen veel zeg... Hopelijk voor jou blijft het droog totdat je je nieuwe regenhoedje hebt.

    Mag ik trouwens even zeggen dat je beveiligingsssysteem erg irritant werkt. Op de ipad is het niet te doen (en laat ik bij sites die dit systeem hebben dus maar geen reactie meer achter). En zelfs op de laptop moet ik vaak een paar keer proberen voordat het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @bespaarzuinig: de zgn. "gratis hoortoestellen" zijn voor heel veel (de meeste??) slechthorenden niet geschikt. Wil je echt zo goed mogelijk kunnen horen (mijn dochter hoort met haar apparaat (ze heeft de maar een meer, andere oor is ze nu compleet doof) ongeveer 60 tot 80 % van wat een goedhorende hoort. Dat ene apparaatje kostte haar de laatste keer bijna 2000 euro, alles inbegrepen!

      Verwijderen
    2. Ja, goede hoortoestellen zijn inderdaad duur! Gelukkig betaalt de zorgverzekeraar 75%. Ik betaalde de rest. Maar dat is niet zo na 1/2 jaar! Je moet volgens mij minstens 5 jaar met je toestellen doen voordat je weer in aanmerking komt voor een gedeeltelijke vergoeding.

      Verwijderen
  2. Wat 'n leuke regenhoed! Waar heb je die gekocht? Mijn dochter sloeg eens om met haar kano en hoewel we de gehoorapparaten zo snel mogelijk gedroogd hebben was er geen redden meer aan. Gelukkig kregen we zonder bijbetaling nieuwe (via de verzekering) maar nu heb ik het wel over meer dan 25 jaar geleden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn broer ging met zijn hoorapparaat zwemmen in zee. Dat is wonder boven wonder wel goed gekomen.
      Het regenhoedje kocht ik hier: http://www.regenpakhuis.nl/regenhoedjes/happy-rainy-days-zuidwester-amber-zwart-wit-1904.htm

      Verwijderen
  3. Je had je andere hoedje ook in kunnen spuiten met dat spul waar ze tenten waterdicht mee maken. Maar met deze tip ben ik wat laat nu. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb er geen vertrouwen meer in en ik wil graag betrouwbare spullen.

      Verwijderen
  4. Laat ik nu net een regenhoedje bij dezelfde winkel gekocht hebben als jouw doorlekgeval. We hopen er maar het beste van. Gelukkig heb ik (nog) geen hoortoestellen.

    Wat een leuke regenkleding op de website! Je zou er hebberig van worden ... Manlief heeft nog een goed regenjack bij zijn regenbroek nodig. Wie weet.

    N.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Grappig zo'n hoedje :-).
    Zelf heb ik in de winter op de fiets een ski-jack aan met een lekkere capuchon. Gegarandeerd waterdicht. In de zomer ook een jack met capuchon maar dan dunner. Erbij een goede regenbroek en klaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier stapte manlief laatst met z'n gehoorapparaten onder de douche. Hij heeft ze net als jij gedroogd en wonder boven wonder doen ze het nog.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.