dinsdag 9 februari 2016

Boodschappen in week 4 en 5

Het lijkt wel of ik na alle uitgaven van de afgelopen maand (€14.980,57 = afgezien van mijn bijverdiensten een half bruto jaarsalaris) toch wat terughoudender ben in mijn boodschappenuitgaven. Ik kocht maar weinig. Dat kwam ook omdat ik voor een deel oude voorraden opmaakte (diepvries, koeling, conserven).
Ik heb in week 5 wel iets bijzonders gekocht: rietsuikermelasse, voor over de kapucijners die ik binnenkort ga maken. Het is een vreemd soort stroop, véél zouter dan ik mij van jaren geleden herinnerde. Als ik in de rest van de kapucijnerschotel geen zout verwerk, hoeft dit geen probleem te zijn. Ik ga het proberen!

Week 5 van 1-8 febr '16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN  0,00
ONTBIJT EN LUNCH
kaas AH 2,13
melk Jumbo 1,09
1 waddenbrood bakker 1,00
rietsuikermelasse Biowinkel 2,99
WARME MAALTIJD
prei AH 0,29
blauwe kaas AH 1,69
chorizo AH 3,97
pompoenpitten Biowinkel 2,99
yoghurt @ Biowinkel 0,50
LEKKERS/diversen/tussendoor
crackers AH 0,55
limonadesiroop 2 flessen Jumbo 3,50
chocola AH 4,24
TOTAAL week 5, febr '16 24,94


Week 4 van 25 jan- 1 febr '16
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
bananen, 1230 gram Aldi 1,23
sinaasappels, 2 kg Aldi 1,99
ONTBIJT EN LUNCH
ontbijtkoek AH 0,59
oploskoffie AH 1,49
kaas AH 3,46
melk Coop 1,09
smeerkaas, 2x 100 gr Aldi 0,78
leverworst Aldi 0,42
roomboter Aldi 0,95
WARME MAALTIJD
snoeptomaatjes Aldi 1,49
komkommer Aldi 0,59
bouillonblokjes AH 0,64
karbonade* AH 1,60
blauwschimmelkaas Aldi 1,59
makreel, heel Aldi 2,29
pesto Aldi 0,89
rozijnen AH 1,48
LEKKERS/diversen/tussendoor
kop soep 2x 3 Aldi 0,78
TOTAAL week 4, jan '16 23,35

4 opmerkingen:

  1. Ik verbaas me er altijd weer over dat je dit zo netjes bijhoudt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat waddenbrood klinkt interessant! Wat voor soort brood is dat?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het betreffende brood werd bij de bakker verkocht als "brood van gisteren" normaal is het bijna 3 x zo duur. Als ik google vind ik dit: "Waddenbrood bestaat uit fijngemalen volkoren gecombineerd met roggemeel. Bij gevoeligheid voor koemelkeiwit is dit brood de beste keuze: het bevat geen lactose."

      Verwijderen
  3. Een half bruto jaarsalaris is ook heel veel om in een maand uit te geven. De volgende week wel weer wat verse groenten kopen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.