maandag 11 januari 2016

Een seniorenmenu

Binnenkort ga ik met vriendinnen hier eten.
Huis de Beurs

Ik wil altijd graag kijken wat er op het menu staat. Dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten. Als voorbereiding op ons bezoek downloadde ik de menukaart. Tot mijn verbazing blijkt dat ze ook seniorenmenu's hebben. Interessant: wat maakt een gerecht tot een seniorenhap?
Je hebt gewone gebakken scholfilets en gebakken scholfilets voor senioren, ook de saté van varkenshaas kent twee varianten en datzelfde geldt voor de spareribs.
De seniorenmenu's zijn 2 tot 2,5 euro goedkoper dan de gewone menuvarianten. Ik ben benieuwd naar de reden van de seniorenmenu's, ik vermoed dat de porties kleiner zijn. Ik ga er zeker naar vragen.
Geen slecht idee, want vaak heb ik te veel aan een voorgerecht + een hoofdgerecht.
Misschien neemt deze senior wel een seniorenmenu!

11 opmerkingen:

  1. Of een tweede voorgerechg als hoofdgerecht, ook een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha nou bij een seniorenmenu denk ik toch meer aan 75plussers hoor.
    Niet aan een jonge, actieve blom als jij ;-D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In combinatie met een voorgerecht lijkt een seniorenmenu mij een prima keus. Of eventueel twee voorgerechten. Dat doet een (jongere) vriendin vaak.

      Verwijderen
  3. Bij seniorenmenu's zijn de porties inderdaad kleiner. Goed om verspilling tegen te gaan.
    Eet smakelijk alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Restaurant waar ik werkte had dit ook. De porties waren gewoon kleiner. Over het algemeen gaan ouderen mensen minder eten. Ze verbranden immers ook minder.

    Jongeren bestelde ook regelmatig twee oudere menu's omdat ze geen keuze konden maken en dan twee kleine kozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De porties zijn inderdaad kleiner, ook ideaal voor een niet zo grote eter zoals ik ;)
    Veel plezier alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier in de stad is dit ook bekend. Wij hebben in het centrum een bejaardenhuis en deze mensen eten minder. Daar zijn de menu's goed voor. Er is zelfs een restaurant waar deze mensen veel eten die zoutloos serveren.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zag het bij van der valk ook , en ook al ben ik nog geen senior ik kreeg het gewoon toen ik uitlegde dat ik niet zo'n grote eter was :).

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Handig! En bij seniorenmenu's zijn de porties inderdaad kleiner. Anders ben je vaak veroordeeld tot meer betalen of de (vaak niet al te uitgebreide) kindermenu's.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen mijn moeder nog leefde gingen we regelmatig uit eten en ook zij nam altijd een seniorenmenu!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.