dinsdag 22 december 2015

Een tas erbij?

Een tijdje geleden kocht ik een mooie donkerbruine leren tas voor mezelf.
Nog nooit had ik een echte "damestas" gehad! Het was een bijzondere ervaring, de aankoop van mijn eerste echt leren tas.

Maar weet je wat het rare is?
Nu wil ik méér tassen!
Eén tas is niet meer genoeg.
Ik wil er een kleinere bij en andere kleuren en eentje met kleurtjes lijkt me ook hartstikke leuk!
Het lijkt alsof mijn tassenbehoefte ineens heel hard gegroeid is!

Dat is raar!
Ik heb helemaal geen plaats voor veel tassen en ik wíl geen meer tassen, maar toch ga ik steeds op allerlei sites kijken naar leuke tassen. Vooral de uitverkoop heeft mijn warme belangstelling.
Het helpt ook niet om geen addblocker te hebben, want als ik dan een paar keer op internet naar tassen gekeken heb, dan vliegen, doordat ik advertenties toesta, de tassen mij als het ware om de oren.
Een belangrijke factor in deze aanval van koopbelangstelling: ik heb dit jaar nog heel veel zakgeld over, wel 1400 euro. En daarnaast heb ik ook nog 335 euro zakgeld belegd.
Maar tsja het hoeven natuurlijk geen tassen te zijn die ik van dit opgespaarde zakgeld koop, het kan ook iets heel anders zijn!
En nee, geen aflossing hypotheek, want daar heb ik een ander potje voor!

20 opmerkingen:

  1. Maak een lijstje van dingen die je heel heel heel graag wil hebben en staat de tas bovenaan? Kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, kijken kijken en niet kopen. Dan heb je de meeste lol, want het bezit van de zaak is het einde van het vermaak. Ik ben wel nieuwsgierig naar je zakgeld. Hoeveel geef je jezelf per maNd? Wat koop je ervoor? 1400 'over' is wel heel veel. Of heb je een paar jaar niets opgemaakt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn zakgeld = 80 euro per maand + 58% van de bijverdiensten van mijn blog (euroclix + reclame)en bijverdiensten stembureau. De rest van de bijverdiensten gaat in de belastingpot.
      Ik betaal er van: etentjes, een weekendje Ameland, en een dag naar mijn nicht in Arnhem.
      Wat ik uitgegeven heb was nog niet de helft van mijn verdiensten bij Euroclix.
      Waarschijnlijk is zakgeld uit mijn bijverdiensten ook wel voldoende, maar ik kies er voor om het zo te houden en bijvoorbeeld over 2 jaar, als ik 65 word, een spetterend feest te geven!

      Verwijderen
    2. En de nieuwe tas heb ik er ook van gekocht!

      Verwijderen
  3. LOL. Ik moet wel een beetje glimlachen... Wat grappig dat je nieuwe tas een verlangen naar meer aanwakkert! Wonderlijk hoe de menselijke geest soms werkt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tas die je hebt gekocht is een tas voor naar het werk, voor onderweg naar het zwembad etc. Een soort werktas. Een kleinere erbij voor het museum off voor een avond uit is niet verkeerd. Volgende maand is het opruiming. Als je dan nog steeds de tasjes niet uit je hoofd krijgt , dan zou ik toeslaan. Rond de 50 euro zou ik er voor uittrekken. En niet naar de Bijenkorf gaan. Dat is een bak vol status. Handtassen daar kosten soms meer dan 3000 euro.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jannie, dat klopt, mijn tas is een tas voor naar het werk en om op reis van alles bij de hand te hebben, niet voor een avond uit. Misschien komt er toch nog eentje bij!

      Verwijderen
    2. Je hebt gewoon een klein lief tasje erbij nodig, je kunt toch echt niet met een werktas naar het theater of naar een restaurant gaan:-)
      Nee, ik meen het echt, ik heb ook een kleine schoudertas voor als ik uitga.Hsndig voor portemonnee, telefoon, zakdoek, lippenstift, kam en autopapieren

      Verwijderen
  5. Dit is grappig. Ik ben benieuwd,of je echt gaat kopen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joh dat geeft toch niet? Dat zou dan je tweede tas zijn, een bescheiden score op een heel leven. Zoek gewoon nog een leuk kleiner tasje in de uitverkoop uit waar je heel blij van wordt. Doe je toch ook weer jaren mee? Geniet ervan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ...je bent net een gewoon mens!
    Dat zakgeld moet ik wel om lachen...ben je bijna 65, alleenstaand en financieel alles op orde....krijg je zakgeld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb mezelf nooit eerder zakgeld gegeven. Ik was het wel van plan, maar dan deed ik het niet. Nu heb ik vanaf 1 januari 2015 mezelf zakgeld gegeven en op een speciale spaarrekening gezet, eindelijk maar toch ;-)
      Eigenlijk ben ik niet zo goed in geld uitgeven, zeker niet voor mezelf.
      Toen mijn kinderen nog "klein" waren kregen ze zakgeld van mij, maar ik gaf mijzelf niets.

      Verwijderen
  8. Voor als je 65 bent weet ik wel wat. Kijk eens op
    https://www.arriva.nl/vrijreizen Arriva heeft een kaart waarbij je spotgoedkoop kan reizen na 09.00 uur voor 65+. Nog een dalvoordeel van NS erbij met seniorendagen en een museumjaarkaart en je komt tijd tekort. Is nog niet zoveel permaand trouwens. Heb je nog steeds bakken zakgeld over. Jeukt nu alvast beginnen met de NS kaart. Daar zijn vaak aanbiedingen van

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jeukt= je kunt, leve de correctiefunctie
    De arrivakaart kost voor alle arrivabussen, dat is binnenkort het hele noorden+ nog veel meer 12,50 per maand. Voor nog eens 12,50 krijg je er alle Arrivatreinen bij, na 09.00 uur dus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van de 6 die ik heb komen er 5 van de kringloop, De 6e kocht ik kortgeleden omdat ik iets dergelijks al jaar zocht, met veel vakken een dagelijkse tas en die niet in de kringloop vond. De andere zijn kleinere in diverse kleuren voor netjes.
    En ik heb nog een kleintje waarin weinig kan en die ik onder jas bij winkelen gebruik.

    Koop maak lekker een nieuwe tas als je je dat kan veroorloven en het kriebelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb ook 2 tassen, en nog een aantal rugzakken voor de vakanties! Lekker 1 erbij kopen zou ik zo zeggen, niets mis mee. Je kunt het wel missen immers. Offfff...je gaat voor een leuk autootje sparen...heb je het ook ooit wel eens over gehad...Ook totaal niet nodig op dit moment, maar als je straks met pensioen mag en alle dagen tijd hebt, heb je misschien ook wel de behoefte om eens spontaan ergens heen te rijden zonder met het OV te hoeven gaan of te denken, hoe laat gaat de eerstvolgende bus/trein..... Ik ben erg blij met mijn auto, ook totaal niet nodig, maar omdat ik het wel kan missen elke maand toch aangeschaft en het geeft me wel een vrij gevoel ( rij er soms weken achterelkaar niet in, maar dat terzijde ;-) )

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Tassenmuseum in Amsterdam is een heel leuk uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb hetzelfde, alleen niet met tassen. Al minstens een jaar had ik geen nieuwe kleding voor mezelf gekocht. geen behoefte aan gehad. Maar nu ik een nieuwe outfit voor de kerst besteld heb, blijf ik maar webwinkels afstruinen naar andere leuke kleertjes. Gelukkig is mijn 'zakgeld' al op, want ik zie heel veel leuks :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha, heel herkenbaar! Ik heb dat echt met allerlei dingen, als ik eens wat koop, dan ben ik ineens op dreef ofzo, dan steekt alles er minder goed bij af.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier nog een tassengek. (Schat toch al snel een stuk of 20.oeps) koop juist vaak mooi doorleefde tassen op rommelmarkten of markten voor t goede doel. Wat me vaak overkomt is koop een tas van een euro, ben je thuis zit er nog geld van d vorige eigenaar achter de ritsjes. Heb mezelf ooit een nieuwe cowboybag cadeau gedaan nadat degene die ik via MP kocht wen slechte rits bleek te hebben, wel gekocht via een of andere kortingssite voor 60 euro, maar helaas hier wordt de rits ook slecht van. Dus nu weer op zoek naar een mooie rode tas met rits waar heel wat in kan. O ja had ik vermeld dat ik altijd wel mooi leer wil? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.