donderdag 31 december 2015

Een nieuwe deurbel

Mijn oude deurbel deed het dan weer eens wel, maar ook heel vaak niet. Ik weet niet wat er precies mee aan de hand was, maar het kon echt niet meer, in ieder geval in de ogen van mijn dochters. Vooral de oudste was de situatie een doorn in het oog. Ik wilde er ook wel wat aan doen, maar ik stelde het steeds uit.  De bouwmarkt die tussen werk en mijn huis was is opgeheven, dus ik moet moeite doen om naar een bouwmarkt te gaan.
Als er eens een pakketje kwam, beklaagde de pakketbezorger zich over het feit dat de bel stuk was.

Eergisteren was ik toevallig met schoonzoon in een bouwmarkt, hij wilde iets kopen, maar vond niet echt wat hij wilde hebben en besloot het online te bestellen. Dat had ik ook kunnen doen, maar ik was nu toch in een bouwmarkt, dus waarom ook niet meteen iets aangeschaft.
Ik heb nu een dure deurbel, met allerlei soorten belmelodietjes. Ook kan de bel luider en zachter.
Mijn pakjesbezorger is nu vast heel blij!

13 opmerkingen:

  1. Oh, ik herken dat! Wij hebben nu maar een deurklopper.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb wel een deurbel die prima werkt, maar ik heb twee voordeuren, waarvan er 1 in het zicht en buiten gebruik is en de ander minder in zicht en wel in gebruik, dus met bel. Resultaat: er wordt nog steeds veel met de brievenbus geklepperd, maar dat hoor ik gewoon echt niet. Jouw bezorger zal inderdaad wel blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier werd het gehoor minder en is er een luidere bel aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wij hebben ook regelmatig problemen met onze draadloze deurbel. Telkens de batterijen moeten vervangen kan toch niet de bedoeling zijn? Toch maar eens kijken voor een alternatief :-)
    BespaarBalans / www.bespaarbalans.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had een deurbel die draadloos in contact stond met een apparaatje dat in een stopcontact gestoken kon worden. Daardoor gebruikte die geen batterijen. De bel zelf deed het na verloop van tijd niet meer, waarschijnlijk door ingelekt regenwater.

      Verwijderen
  5. Komend jaar wil ikook een nieuwe bel. Deze hoor je niet goed in de badkamer en boven. Ik wil een trekbel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik wegging keek ik even waar ik de trekbel zou willen plaatsen, blijkt er geen plek te zijn. Jammer! ! ! ! !

      Verwijderen
    2. ..wij hebben 'n ouderwetse trekbel! De eerste pasr keer dat iemand aan de bel trok dacht ik dat de ijscokar voorbij kwam :-)

      Verwijderen
  6. Hier net zo. We hebben ook netjes een briefje bij de bel geplakt. Helaas leest men niet, want ze drukken nog steeds op de bel die het soms wel doet en soms niet. De draadloze bel die er boven hangt doet het wel, maar die zien ze niet (ondanks dat het op het briefje vermeld staat).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Apart hier staat de bel altijd uit,pakketbezorger klopt netjes :) en komen hier bijna dagelijks.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna dagelijks? Dan denk ik dat ik al veel bestel! In de afgelopen week ontving ik 3 pakjes. Er zijn ook medische bestellingen bij, niet alleen consumptiegoederen ;-)

      Verwijderen
    2. Haha niet enkel voor ons,nu een pakket voor 3 huizen verder maar de pakketbezorger weet dat hier altijd wel iemand in huis :)

      Verwijderen
    3. Haha niet enkel voor ons,nu een pakket voor 3 huizen verder maar de pakketbezorger weet dat hier altijd wel iemand in huis :)

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.