dinsdag 15 december 2015

Een kerstpakket

Bij mijn huidige werkgever heb ik al 16 x een kerstpakket gekregen in de vorm van een verrassingspakket: een klein beetje eetbare dingen en wat andere dingen. Die andere dingen vielen niet altijd in de smaak. Ook waren ze niet altijd passend of gewoon dubbel. Er waren sweaters met een te kleine halsopening waardoor mijn hoofd er niet door paste, een sporttas die ik nooit gebruikt heb, knaloranje bekers of glazen die niet pasten bij de rest van mijn spullen en noem maar op. Ook kon je altijd de waarde van je kerstpakket doneren.
Dit jaar hebben ze het anders aangepast. We kregen nu punten ter waarde van ongeveer 25 euro waarvoor we iets op internet mogen uitkiezen. Je kunt de punten ook (gedeeltelijk) doneren voor een goed doel dat van te voren uitgekozen is.
Ik heb gekozen voor een nieuwe rugzak, die ga ik gebruiken voor mijn zwemspullen.
Ik vind het een goede oplossing, want vaak kwam ik de spullen uit het kerstpakket weer tegen bij de kringloop en sommige collega's vertelden dat ze de ongewenste spullen gewoon in de vuilnisbak gooiden.

10 opmerkingen:

  1. Doneren aan een goed doel vind ik wel een goed idee, mensen die een baan hebben, koophuis, kinderen die de deur uit zijn enz. kunnen best wel iets missen aan het eind van het jaar. Mijn Kerstpakket gaat gedeeltelijk naar de Voedselbank. Wie volgt....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan mijn kerstpakket niet aan de Voedselbank geven. Voor de goede doelen is er maar 1 optie: geven aan een project in Benin in Afrika. Het kerstpakket ziet er uit als een boekje dat bij een CD zit. Er zit geen voedsel in mijn pakket, alleen een mogelijkheid om een bescheiden cadeautje te kiezen.

      Verwijderen
  2. Bij man op het werk krijg je een klein presentje (vorig jaar een stammetje dat kon branden buiten en daarbij een kerstkaart met code. Je kunt dan op internet iets bestellen van ongeveer EUR 40. Voor de liefhebbers zit er ook een klassiek kerstpakket bij of een donatie aan een goed doel. Man kiest meestal een luchtje.
    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zonde dat sommige collega's het gewoon weggooiden! Dan is dit inderdaad een beter idee. Ik hoop dat je veel plezier zult hebben van de rugtas, groetjes, Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk als je iets mag kiezen. Hier is het meestal iets eetbaars en daarnaast irischeques. Daar zijn we altijd heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mijn man krijgt op zijn werk nooit iets met de kerst- en nieuwjaarsdagen. Bij de loonfiche van december zit meestal wel een briefje met wensen voor de feestdagen maar aangezien de loonfiche altijd 14 dagen later of het einde van de maand komt, zijn de feestdagen al voorbij tegen dat de 'wensen' er zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed bedoelt je kerstpakket aan de voedselbank geven komt lekker bij de medewerkers terecht !!!
    Dus NIET meer doen kun je beter zelf iemand zoeken !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kreeg van mijn vrijwilligerswerk een pasje met een voor mij flink bedrag. Ik heb er een mooie broodvorm voor uitgezocht die ik anders nooit, nooit zou kopen maar die ik zo goed kan gebruiken.
    Ik wilde er nog even over nadenken maar Hubble zag mijn keuze en zei gelijk doen! En zo heb ik mijn cadeau al besteld..... ben nu al zo blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik werk in een winkel en in plaats van een kerstpakket gaan we uit eten met het personeel. Ik vind het erg leuk, want heb een paar collega´s met wie ik eigenlijk nooit werk en zo zie ik ze toch eens. En het is gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Werk sinds een half jaar voor 2 werkgevers en kreeg bij beide een kerstpakket, van de eerste werkgever was het een simpel pakket met bruikbare dingen ,maar te veel voor mij alleen, dat ging grotendeels met mijn dochter mee, met de restanten en wat aanvullingen uit mijn grote voorraad en 2 kleine kadootjes voor een kind maakten we een pakket in de lege doos van mijn pakket ,dat ging naar een collegaatje van mijn dochter die het financieel erg moelijk heeft op dit moment, altijd fijn om iemand ook een beetje te laten genieten, gisteren het 2e pakket opgehaald, een kleine doos maar gevuld met behoorlijk luxe producten, maar allemaal van producten die niet iedereen zal kunnen waarderen en niet erg gericht op gezinnen.eigenlijk erg zonde van het geld, maar eens kijken of we hier ook nog iemand blij mee kunnen maken. Door enkele collega's werd er flink geklaagd over beide pakketten en alhoewel ik er zelf ook niet veel aan had, ben ik nog steeds blij met de pakketten, iedereen die klaagt moet misschien ook eens bedenken dat er genoeg mensen helemaal niets krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.