dinsdag 17 november 2015

Een goed initiatief: de Geldkrant

Gisteren vond ik de Geldkrant in mijn brievenbus. Deze uitgave is een samenwerking van de gemeente Groningen en het Nibud. Klik hier voor een digitale versie.

Op de voorpagina: Maakt geld gelukkig?  
Antwoord dat gegeven wordt: niet automatisch, maar geen grip op geld maakt ongelukkig en grip op geld maakt gelukkig

Daarna volgen achtereenvolgens een heleboel hoofdstukken:
  • Hè, heerlijk, mijn administratie op orde!
    Over het nut van het regelmatig bijhouden van de administratie en hoe je je administratie op orde kunt krijgen.
  • Groningse Kredietbank en Preventie
    Informatie over wat de kredietbank allemaal doet aan voorlichting, cursussen en dergelijke. Onder andere wordt een gratis cursus "Rondkomen kun je leren" aangeboden.
  • Uitkomen met een laag inkomen?
    Met uitleg over regelingen en toeslagen
  • Waar blijft het geld; inzicht in inkomsten en uitgaven
    Over het maken van een begroting en een overzicht van alle uitgaven en inkomsten
  • Schulden? De gemeente Groningen helpt
  • Uw situatie verandert?
    Vergroot je inkomsten, maak je uitgaven kleiner.
  • Thuis geld en energie besparen
    met veel besparingstips (onder consuminderaars welbekend)
  • Ai, we geven te veel uit
    Een tekort bouwt zich snel op. Hoe pak je het slim aan?
  • Jongerenpagina
    speciaal voor jongeren

    Het is een mooi initiatief. Ik hoop dat diegenen die de informatie nodig hebben, die ook echt lezen!
    Mocht je alle zeer bruikbare en nuttige tips willen lezen, klik op de link aan het begin van dit bericht.

6 opmerkingen:

  1. Klinkt als een leuke krant! Goed initiatief. En ik ben het er zeker mee eens dat gebrek aan grip op geld moeilijk is.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed initiatief. Grip op je geld is een eerste vereiste om niet in de problemen te komen. Hopelijk wordt het gelezen door de doelgroep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die informatie is heel erg handig als je van een klein budget moet rondkomen.
    Bedankt voor de link Zuinigaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg goed initiatief. Deed heel Nederland dit maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wou dat meerdere gemeentes deze krant gingen uitbrengen. Ben reuze benieuwd ernaar, zal de link ff gaan openen straks. Ik vind zowiezo dat de stad wel op de goede weg is mbt armoede, zouden ook meer gemeentes moeten gaan doen.....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg bedankt voor het delen van de link.

    Pecunia.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.