woensdag 18 november 2015

Boodschappen in de afgelopen 2 weken

De laatste 2 weken heb ik tamelijk veel gekocht, ik kwam steeds uit op bijna 30 euro voor mij alleen.

Week 45 van 2 - 9 nov. '15
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT
bananen, 5 stuks AH 0,99
peren, 8 stuks* AH 0,97
kaki fruit, 2 stuks* AH 0,99
ONTBIJT EN LUNCH
pindakaas Lidl 1,49
kaas Lidl 2,59
roggebrood AH 0,95
melk AH 1,18
brood AH 1,29
roomboter, 2 pakjes* AH 1,99
WARME MAALTIJD
bloemkool, 1169 gram* Lidl 0,69
pastinaken, 400 gr* AH 1,50
rode paprika, 2 stuks, 600 gr.* AH 0,99
spruiten, 500 gr* AH 0,49
gezeefde tomaten, 2 pakjes AH 0,78
camembert* AH 2,02
haringfilet, gerookt AH 2,92
woknoedels, A merk, 3 pakken Action 1,77
yoghurt AH 0,69
LEKKERS/diversen/tussendoor
crackers AH 0,49
reepjes voor St Maarten Lidl 3,10
mini banketstaafjes Lidl 1,19
TOTAAL week 45,  nov '15 29,07



Week 46 van 9 - 16 nov. '15
*=aanbieding, @=afgeprijsd,  WAAR PRIJS
FRUIT/NOTEN
mandarijnen, 1 kg* Lidl 0,99
paranoten, 200 gr Lidl 2,49
mandarijnen, 2x1 kg* AH 2,29
ONTBIJT EN LUNCH
muesli Lidl 2,49
kaas Lidl 2,59
eieren@ AH 0,75
melk AH 3,19
WARME MAALTIJD
pompoen* AH 1,49
tandorisaus*, 4x AH 4,35
linzen, gedroogd AH 1,55
roomkaas Lidl 0,49
gorgonzola Lidl 1,69
bouillonblokjes, 2 doosjes* AH 1,55
zongedroogde tomaten op olie, 2 potjes* AH 2,98
vla* AH 0,64
LEKKERS/diversen/tussendoor 0,00
TOTAAL week 46,  nov '15 29,53

Vanwege het advies van de gezondheidsraad heb ik in week 45 noten gekocht. 15 gram per dag is voldoende.
Verder kocht ik o.a. pompoen en pastinaken als groenten. Heerlijk vind ik deze groenten. Van de pompoen had ik pompoensoep gemaakt. Het recept vind je in dit bericht.
Ik heb zeer tegen mijn gewoonte in saus gekocht. Ik weet het, je kunt het goedkoper zelf maken en dat weet je wat er in zit, maar die saus is wel heel gemakkelijk en ik vind hem ook heel lekker. De saus is houdbaar tot in 2017 en ik doe met die 4 potten minstens een jaar.

Dan de linzen. Ik ga weer vaker linzen eten! Een prima bron van eiwitten en goed klaargemaakt ook heel lekker. Ik ben geïnspireerd door jongste dochter, die vertelde dat ze heel regelmatig linzen at. Op zich is handig aan linzen dat je ze niet hoeft voor te weken, je kunt ze gewoon meteen koken.
Ik moet wel op zoek naar goede recepten, want linzen hebben niet echt mijn voorkeur.

4 opmerkingen:

  1. Heerlijk, paranoten, maar eet er niet teveel van want deze noten bevatten veel selenium. Aanbevolen wordt maximaal 3 per dag. Beter dus een klein handje gemengde noten per dag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens het Voedingscentrum kun je uit voeding eigenlijk niet een te veel aan selenium opbouwen: http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/seleen.aspx
      Ik eet op dit moment 15 gram paranoten per dag = 4 paranoten.

      Verwijderen
  2. Ik maak de pompoensoep ongeveer op dezelfde wijze, alleen gaan de laatste 4 ingrediënten er niet in, wel creme fraîche.Alleen gaan er nog linzen in.. En zo een heerlijk vegetarisch soepje !
    Wel rode linzen gebruiken, die zijn lekkerder dan de bruine.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je eet de tandoori saus waarschijnlijk bij een rijst gerecht? Dan kan je de rijst een beetje indiaas maken door deze samen met (rode) linzen te maken.
    Een bodempje rode linzen in de pan, aan de kook brengen, even 1-2 minuten door laten koken, dan de rijst erbij (zo'n zelfde laag, of 2x zoveel als de linzen: de hoeveelheid afhankelijk van wat je kiest of je eetlust), ook even paar minuten meekoken, inpakken voor 15-30 minuten en dan even door elkaar roeren. Zo krijg je je linzen binnen op een makkelijke manier, terwijl je rijstconsumptie weer wat afneemt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.