donderdag 16 juli 2015

Het vieren van het begin van de vakantie

Door mijn blog over mijn kasboek uit 1980 heb ik ontdekt dat mijn ex-vriend en ik toen bijna iedere week chinees aten. In mijn herinnering was het minder vaak, maar ik kom in vrijwel iedere week de chinees tegen. Het kasboek liegt niet! Vaak namen we 1 portie gado gado en 1 loempia voor ons samen, dát weet ik nog wél!

Een paar jaar geleden gingen jongste dochter en ik uit eten bij de chinees om het begin van de vakantie te vieren. Sindsdien haal ik vaak op de laatste werkdag voor de vakantie een heerlijke loempia bij de chinees die op de weg van werk naar huis staat. Mmm, heerlijk!
Mijn schoonzoons halen iedere maand bij diezelfde chinees het verrassingsmenu van de maand (18 euro totaal) en smikkelen dit dan samen op. Dan hebben ze hun  zwager-avondje met natuurlijk wat games op één of meer computers en een heerlijk maandmenu
Vandaag haal ik weer een vakantie-loempia! Zo'n loempia is zó enorm, dat ik aan alleen die loempia genoeg heb! Chilisaus erbij en nog wat groenten uit eigen voorraad en dan kan de vakantie beginnen.
Is hij duur, zo'n loempia? Welnee, ongeveer €3,50
Wel duurder dan een loempia uit de diepvries van de supermarkt, maar die is naar mijn gevoel niet "echt"! Bovendien, met zelf thuis klaargemaakte loempia ga ik toch niet het begin van mijn vakantie vieren?

10 opmerkingen:

  1. Haha, geniet ervan! En natuurlijk ook van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De 'echte' loepmia's zijn dan ook veel lekkerder dan die uit de diepvries ;-) en als je het niet te vaak doet en aan zo'n ritueel verbindt, is hij zijn geld volgens mij dubbel en dwars waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet ervan! En ook van de vakantie die komen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geniet maar lekker van die loempia. Ik wens je een hele fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk ritueel :).
    Zo laten wij altijd op de dag dat we thuis komen van vakantie een echte lekkere italiaanse pizza aan huis bezorgen. Makkelijk, lekker en geen kookgedoe na een vermoeiende dag in de auto.
    Fijne vakantie gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm, lekker! Als wij eens een loempia nemen is het er een met vlees erbij.
    En dat is bijna teveel voor 1 persoon.

    Eet smakelijk en een fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Eet smakelijk en een hele fijne vakantie toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit zijn de leuke tradities!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke traditie! Fijne vakantie, geniet ervan.

    Pecunia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een lekker begin van de vakantie! Leuke traditie.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.