zondag 10 mei 2015

Mijn moederdaglunch

Ik zou feestelijk gaan lunchen voor moederdag. Het gezelschap zou bestaan uit: de schoonmoeder van jongste dochter, haar 2 zoons, haar schoondochters en de moeders van de schoondochters, drie moeders, 2 dochters en 2 zoons dus.
Alleen, het oorspronkelijke plan van één van de schoondochters was om te lunchen met háár moeder, háár vriend en háár schoonmoeder. Schoonmoeder vond dat haar andere zoon en schoondochter (mijn dochter) er ook bij moesten zijn en uiteindelijk werd ik als moeder van de andere schoondochter ook uitgenodigd. Maar, daar was J, de schoondochter die het plannetje bedacht had, helemaal niet van op de hoogte! Dat haar zwager en schoonzus ook mee moesten, nou vooruit dan maar, maar óók nog een andere moeder (ik dus), nee, dat was écht niet haar bedoeling!
Dus ik werd afgebeld. Een beetje sneu voor mij, ik had me er op verheugd!
Maar goed, ik snapte het wel, J had zich de lunch heel anders voorgesteld en er was kennelijk helemaal niet met haar overlegd voordat ik uitgenodigd werd.
Zo zie je maar weer hoe belangrijk communicatie is. Als er op een andere manier gecommuniceerd was, dan was het misschien wel een zeer geslaagd uitje geworden.

Ik heb mijn zondag anders ingevuld, ik ben na het zondagochtend-zwemmen lekker uitgebreid gaan koffiedrinken met mijn zwemmaatje. En daarna heb ik voor mijzelf een smakelijke lunch gemaakt en die genoten op mijn zonnige terras!
Moederdaglunch

Het was prachtig weer, dus ik besloot ook nog een fietstochtje te maken. Dan heb ik de voor 60+ ers noodzakelijke beweging weer ruimschoots binnen!
Tijdens de fietstocht. Als je goed kijkt, dan zie je 3 hazen en een scholekster.


4 opmerkingen:

  1. Het is dus een heerlijke dag geworden : -)
    Fijn.
    Merel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Raar dat jij werd afgezegd. Is het niet Hoe meer zielen, hoe meer vreugd? Maar goed dat is weer typisch Hollands. Wel leuk dat jij voor jezelf een leuke dag gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Typisch Hollands , wat maakt dat nou in 's hemelsnaam uit als jij ook aan die lunchtafel had gezeten ! Onaardig ook zeg. Wat een getrut. Leuke foto, met die hazen in het weiland .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb wel even zitten puzzelen op het plaatje: welke (schoon)moeder, welke (schoon)dochter, maar denk dat ik het snap. En ik vind het knap voor je dat je deze teleurstelling zo positief weet om te buigen. Maar als ik je blog van vandaag lees, dan snap ik dat ook wel: je hebt dat eigenlijk in je leven al veel vaker gedaan. Ik vind dat inspirerend en ontroerend, dankjewel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.