dinsdag 26 mei 2015

Boodschappen in de afgelopen 2 weken: gewoon + heel weinig

Het is al weer 2 weken geleden dat ik een boodschappenlijstje gepubliceerd heb. Voor de liefhebbers hierbij de lijstjes van week 20 en 21

Week 20 van 11 -18 mei '15
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
FRUIT
appels AH 0,73
ONTBIJT EN LUNCH
brood AH 1,29
WARME MAALTIJD
spinazie, vers Lidl 0,79
prei Lidl 0,19
wraps, 12 stuks Lidl 1,78
blauwschimmelkaas Lidl 1,55
haringfilet, gerookt, 3 stuks AH 2,56
cervelaatworst AH 0,96
LEKKERS/diversen/tussendoor  0,00
TOTAAL week 20,  mei '15 9,85

Week 20 was een onvolledige week, waarin ik maar weinig boodschappen deed. Ik ging naar Ameland en over de uitgaven op Ameland heb ik gisteren al een blog gepubliceerd.


Week 21 van  18 - 25 mei '15
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
FRUIT
bananen Lidl 0,81
ONTBIJT EN LUNCH
kaas Lidl 2,69
boter AH 0,99
eieren AH 1,05
jam AH 0,88
stroop (voor pannenkoeken) AH 0,77
WARME MAALTIJD
komkommer Lidl 0,49
cherrytomaatjes Lidl 0,39
rode uien, 500 gr Lidl 0,69
bloemkool, 2176 gr. Lidl 1,19
Kalamata olijven Lidl 1,99
wijnbladen, gevuld Lidl 1,09
aubergine in tomatensaus, blik Lidl 1,49
spekreepjes Lidl 1,35
kip @ AH 1,72
feta, 2 pakjes* AH 2,02
blauwe kaas, 2 pakjes* AH 2,48
chorizoworst, 2x* AH 2,50
appelmoes Action 0,69
augurkensticks Action 0,79
Griekse yoghurt AH 1,49
mangoschijven, 4 blikjes Action 2,36
LEKKERS/diversen/tussendoor
snoepjes Action 0,59
limonadesiroop AH 2,82
TOTAAL week 21,  mei '15 33,33

Ik heb voor het eerst in tijden weer eens pannenkoeken gebakken! Best lekker in combinatie met een komkommer-tomaatsalade met feta! Nou ja, niet echt een combinatie, ik at eerst 2 pannenkoeken en toen de salade, niet samen.
De chorizo, de feta en blauwe kaas kocht ik omdat ze in de aanbieding waren. Maar die worst, die heb ik wel eens veel lekkerder gehad. Flauw en vettig is de beste omschrijving. Die koop ik niet weer!
Ik heb de worst in een kikkererwtenschotel verwerkt en dat was wèl lekker!

Nodig voor 3 personen:
olijfolie
1/2 geschilde selderijknol (in blokjes) - ik had + 700 gr.
1 grote rode ui - gesnipperd
1 grote gele ui - gesnipperd
een groot blikje tomatenpuree (140 gr)
350 gram kikkererwten
1/2 chorizoworst in blokjes
flinke hoeveelheid sambal
zout naar smaak
peterselie

Bak de knolselderij en de uien in de olie in een grote wokpan totdat ze vrijwel gaar zijn. Voeg de tomatenpuree en een zelfde hoeveelheid water toe en bak mee. Doe de kikkererwten en de worst er bij en de voeg naar smaak sambal en zout toe.
Dien op met peterselie.

Je kunt de chorizoworst ook weglaten, als je een vegetarisch menu wilt.
De knolselderij had al bijna een maand in de koelkast gelegen en moest nu toch eindelijk wel op! Je kunt een knolselderij lang bewaren overigens.

1 opmerking:

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.