vrijdag 17 april 2015

Afrekening energie: geld terug ontvangen!

De laatste overstap naar een nieuwe energieleverancier was een rare. Ik zat bij een leverancier waar ik bij overstap geen boete hoefde te betalen. Ik kon gewoon boetevrij overstappen. Maar toen ik wilde overstappen, vond de nieuwe leverancier het nodig dat ik ongeveer 6 maanden wachtte. In mijn mail staat op 26 september 2014 een bevestiging van aanmelding. Het contract ging in per 2 maart dit jaar. Ik ga niet weer binnen een jaar overstappen, de overstap wordt er heel onduidelijk van. Maar goed, de overstap is nu dan toch een feit en ik heb de afrekening gekregen van de oude leverancier. Ik heb 73,41 euro terugontvangen. Dat betekent dat levering van gas en stroom mij de afgelopen 11 maanden €48,33 per maand gekost heeft.

6 opmerkingen:

  1. Fijn joh, zoveel terug. En een lekker laag maandbedrag. Misschien wordt het nog wel lager nu je dochters allebei het huis uit zijn.
    Het bedrag is trouwens wel veel als je het vergelijkt met een groot/groter huishouden. Daar schreef je laatst ook over. En daar moest ik aan denken, toen ik dit bedrag zag. Wij zitten namelijk maar op 15 euro per persoon per maand. Heeft er natuurlijk mee te maken, dat die ene cv die aan moet evengoed voor 1 als voor 10 man draait enzo. Maar ook bijvoorbeeld met de maandelijkse 'huur' van je aansluitingen. Voor gas en stroom is dat vaak een bedrag tussen de 5,00 en 7,00 (samen) per maand. Deel je dat over meerdere personen, dan scheelt dat ook een slok op een borrel. Ik zit binnenkort ook weer een jaar bij een leverancier.
    En dat is voor mij ook het moment om te kijken of ik nog goed zit. Leuk om weer te gaan vergelijken. Wat betaal jij nu per kwh en per kub gas?
    Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hier op slechts 11,50 per persoon :)

      Verwijderen
    2. @Teunie: gas kost mij nu 61,78 cent per m3 en stroom 21,27 cent per kWh. Voor mij tikt een overstapbonus meer aan dan voor jullie. Dus ik denk dat het voor jou vooral handig is te kijken naar de verbruikskosten. Ik vergelijk altijd op de gratis site van de consumentenbond. Daar voer je je verwachte jaarverbruik in en dan rekent het programma voor je uit wat het voordeligst is.
      https://www.consumentenbond.nl/energie/overstapservice-energie/?icmp=nav_ob_4

      Verwijderen
  2. Na 15 jaar bij Essent ben ik eind maart 2014 voor het eerst over gestapt. Heel goed gegaan. 12 maanden €77 voorschot betaald. Vorige week afrekening gehad. €254,85 terug inclusief de welkomspremie. Dus per saldo €55,76 per maand betaald. Dit is voor 1 persoon. Wel hoekwoning met drie verdiepingen en vier slaapkamers. Ik ga komend weekend een nieuwe overstap regelen. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wil graag meer verwarmen met elektriciteit. Qurrent, mijn huidige leverancier deed een aanbod in windenergie, nadeel is dat je dan moet blijven zitten, welkomstpremie misloopt en de overige tarieven worden hoger,
    Mijn dalstroommeter gaat altijd omhoog en de dagstroommeter is ieder jaar lager, dankzij de acht zonnepanelen.
    Ik was en bak niet of in ieder geval zo min mogelijk.
    Elektriciteit is voordeliger dan gas.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.