woensdag 11 maart 2015

Boodschappen in week 10

Deze week ben ik mooi binnen het budget gebleven!

Week 10 van 2-9 mrt '15
*=aanbieding, @=afgeprijsd  WAAR PRIJS
FRUIT
druiven, 500 gram* Lidl 1,04
2 bananen Lidl 0,36
ONTBIJT EN LUNCH
melk Lidl 0,57
melk, 2 liter AH 1,18
brood Lidl 1,19
pindakaas Lidl 1,49
kaas Lidl 2,59
leverworst Lidl 0,62
roomboter AH 0,99
knäckebröd, 2 pakken* AH 1,24
havermout AH 0,39
WARME MAALTIJD
witlof, 500 gr.* Lidl 0,49
lente ui Lidl 0,69
champignons, 250 gr. Lidl 0,75
broccoli 316 gr. AH 0,50
prei AH 0,39
basilicum Lidl 0,99
spekreepjes Lidl 1,35
blauwschimmelkaas Lidl 1,55
aardappelsalade Lidl 1,55
bakbanaan AH 0,79
tortellini 2 zakjes @ AH 2,40
LEKKERS/tussendoor
chocolade eitjes Lidl 1,59
kop soep, 2x 3 zakjes Lidl 0,78
crackers AH 0,49
TOTAAL week 10,  mrt '15 25,97

Misschien zou ik beter zelf aardappelsalade kunnen maken, maar ik moet zeggen dat kan en klaar wel heerlijk gemakkelijk is! Met een komkommer en romainesla (gekocht eind week 8) en wat fijngesneden lente ui, wat pompoenpitten en wat gebroken lijnzaad wordt het een heerlijke vlugge maaltijdsalade. Druiven als nagerecht vind ik ook een fijne traktatie.
Afgelopen zondag heb ik havermout muffins gemaakt. Zonder melk, met wat bakpoeder, water, kokos, kaneel, een beetje honing, olie en 2 eieren en fruit (rozijnen, bananen en appel). Dochter bakte de dag ervoor appelmuffins als toetje, niet met havermout, maar met meel. In de Volkskrant stond een recept voor havermout muffins. Dus ik was helemaal geïnspireerd, én door de krant én door dochter.
Al bakkend heb ik besloten ieder weekend wat te gaan bakken, gewoon omdat het leuk is!
Wat wordt het komend weekend? Ik heb nog geen idee, misschien wel een hartige taart! Gisteren heb ik een grote bloemkool gekocht, zou die geschikt zijn voor een hartige taart?

6 opmerkingen:

  1. Je hebt heel wat kunnen kopen voor je budget,fijn!
    En soms is kant en klaar gewoon makkelijk inderdaad, niks mis mee.

    Hier wordt tegenwoordig ook elke week wel gebakken voor het weekend en voor doordeweeks bak ik regelmatig koekjes.

    Bloemkool kan best voor hartige taart, als je b.v. een recept zoekt met broccoli en die vervangt door de bloemkool ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, lekker bloemkooltaart! En zo gemakkelijk. Ik doe het zelf meestal gewoon met bladerdeeg als bodem. Google maar eens. Er staan zoveel fijne, eenvoudige bloemkooltaartrecepten op internet.

    Groetjes, Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb eigenlijk nog nooit kant en klare aardappelsalade gekocht. Is dat niet heel vet? Ik wil het anders best een proberen namelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt wel mee, volgens mij. Ik gebruik de aardappelsalade als basis voor een salade met vrij veel groente en ik doe in de salade verder geen olie of dressing. De gare schijfjes aardappel in de aardappelsalade snijd ik in de verpakking kleiner.

      Verwijderen
    2. ...vet vind ik (zo af-en-toe) niet zo erg maar de toevoegingen in dergelijke produkten en ook in zakjes soep etc. staan mij o tegen!

      Verwijderen
  4. Toevallig heb ik afgelopen weekend een deeg voor Herman vriendschapscake opgestart Gedurende ongeveer tien dagen moet je op de meeste dagen het deeg af en toe doorroeren, en op sommige dagen dingen aan het deeg toevoegen. Ik ben benieuwd.

    Pecunia.

    Wat hartige taart betreft heb ik weleens broccoli-perentaart gemaakt. Dat is verrassend lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.