woensdag 24 december 2014

Een fijn kerstfeest

Ik wil al mijn lezers een fijn kerstfeest wensen.
Geniet van het samenzijn met je geliefden of met andere mensen.
Knuffel alles wat je lief is nog eens extra, misschien is het voor je het weet voorbij*.
Geniet van het lekkere eten, eenvoudig of wat minder eenvoudig.
Geniet van de warmte en het licht in je huis en bedenk dat dit niet voor iedereen heel vanzelfsprekend is.

*Natuurlijk hoop ik dat al jouw geliefden en ook jouw huisdieren nog een lang en gezond leven hebben, alleen soms loopt het anders. Wees je bewust van de sterfelijkheid van alles dat leeft.

18 opmerkingen:

  1. Geniet fijn van de Kerst en nog een fijn en gezond 2015. Dat we nog lang mogen genieten van je mooie schrijfstijl.. Groetjes Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt! Voor jouw dezelfde wens. Je hebt gelijk. Het gewone lijkt zo normaal, maar het is heel bijzonder. Dat besef ik elke dag weer. Geniet van de mooie momenten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij zijn ons zeer zeker momenteel bewust van de sterfelijkheid. Mijn schoonmoeder is vorige week tegen een lantaarnpaal gereden. Gelukkig had ze niks ergs, maar je schrikt op zo'n moment wel. Het had ook heel anders af kunnen lopen! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook goede kerstdagen toegewenst. Zeker die laatste zin zou een ieder eens goed op zich in moeten laten werken. Het is gewoon de werkelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amen. Ik vier dit jaar voor het eerst Kerst zonder mijn geliefde. Vorige maand overleed hij op 54 jarige leeftijd aan uitgezaaide slokdarmkanker. Binnen 11 maanden weg. Altijd gezond geleefd, vega gegeten, veel gesport. De dood is niet zo kieskeurig. Geniet van elke dag met je dierbaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Van harte gecondoleerd met dit ontzettend grote verlies... wat moet dit moeilijk voor je zijn... !
      heel veel sterkte!!

      Verwijderen
    2. Ook van mijn kant heel veel sterkte! Ik hoop dat er voor jou ondanks alle zwaarte ook lichte momenten zijn.

      Verwijderen
  6. Mooi geschreven!
    Jij ook fijne kerstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjewel . Ook voor jou hele fijne dagen en alle goeds gewenst voor het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hele fijne Feestdagen en de beste wensen voor 2015.
    En bedankt voor je fijne weblog ik lees hem altijd graag.

    Hartelijke groet ,Lea.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook hele fijne dagen, geniet ervan. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook voor jou hele fijne dagen gewenst, Zuinigaan! en veel knusse gezelligheid met je familie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijne kerstdagen en een gezond nieuwjaar

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.