zaterdag 23 augustus 2014

Gratis detectives kijken

Ik houd van detectives. Van Engelse detectives en van Scandinavische.
In de afgelopen zomer heb ik genoten van alles wat op de TV kwam en op de computer kan ik tijdens een periode lang gemiste uitzendingen terug zien.
Hier kijk ik vaak als ik een aflevering gemist heb.
In de afgelopen week keek in naar The Bridge, serie 2. Poeh, spannend dat die is, soms gewoon bloedstollend, net als de Millenium trilogie.
Dat is iets heel anders dan bijvoorbeeld Midsummer Murders, Death in Paradise of Father Brown. Die laatste drie detectiveseries zijn wat gezapiger maar wel heel leuk. Ik houd van Engelse series!

Om nog even terug te komen op The Bridge, het vervelende is dat die afleveringen maar 1 dag online blijven. Dat zal te maken hebben met de rechten die er op zitten. Gisteravond heb ik bijvoorbeeld de aflevering gemist, want toen was ik naar het verjaardagsfeestje van oudste dochter. Nu moet ik vandaag echt de aflevering bekijken, anders kan het niet meer. Dan moet ik de hele serie aanschaffen. Ik heb serie 1 in huis. Zelf gekocht, maar dat wilde ik niet doen met serie 2 en 3.

14 opmerkingen:

  1. Zelf vind ik detectives ook leuk om naar te kijken. Vroeger keek ik graag naar Inspector Morse en A Touch of Frost.

    Midsommer Murders vind ik ook een leuke serie.

    The Bridge heb ik nog nooit gezien, ik ga eens kijken.

    Prettig weekend.

    Chantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt daar ook een speciale app van, handig als je dezelfde series (ook gratis) bijvoorbeeld op je iPad wilt kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tip: je kunt de afleveringen langer bekijken op NPO-Plus (NL ziet). Daarvoor moet je betalen, maar je mag een maand gratis proberen. Dan kun je alles terug kijken en binnen de maand opzeggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The bridge heb ik gekeken via de bibliotheek. Dan heb je in ieder geval 3 weken om alles te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, hè, die detectives! Ik kijk er ook zo graag naar. Ik neem ze heel vaak op en als ik dan op een druilerige zondagmiddag thuis op de bank zit, houd ik een detectives-marathon. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Morse is ook mijn favoriet aller tijden. Nu is er ook de serie op tv van de jonge Morse en hoe hij zo'n goede detective is geworden. Trouwens R.I.P. John Thaw wat een goede acteur was hij. De Millenium - trilogie heb ik gelezen en vond ik heel goed de films heb ik niet willen kijken omdat er te veel geweld in voorkwam.Visieel gezien komt dat bij mij erger binnen dan als ik het lees. En verfilming van boeken is altijd minder natuurlijk. Mijn favoriete misdaadschrijfster ie Ruth Rendel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wij hebben een tijdlang gebruik gemaakt van netflix. Was toen 8 euro in de maand, eerste maand was het gratis. Onbeperkt kijken van films en series.
    Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kijk geen detectives meer, alleen heel soms Hercule Poirot en Miss Marple, daar gaat het om combineren en details opmerken. Maar de hedendaagse series zijn te "echt" in het doodmaken en het staat me tegen te gewelddadig. Er gebeurt in de wereld zoveel afschuwelijks dat wij niet ook nog een keer dat gespeeld willen zien. Maar ik geloof dat wij de enigen in de wereld zijn die geen Tatorten en thrillers meer zien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens. Ik keek vroeger graag naar Silent witness, maar nu deze ook op de realistische van CSI afgekeken tour is, volg ik het niet meer. Visueel blijft inderdaad heel erg hangen.
      Olga

      Verwijderen
    2. Ik heb er ook wel last van, ik houd niet van de realistische, gewelddadige beelden. Als puber liep ik, als het spannend was, even naar de keuken en riep mijn moeder dat het enge weer voorbij was. Daarom vind ik het op de PC kijken van de series een heel goede oplossing. Ik zet de aflevering even stil of "spoel" een klein stukje verder.

      Verwijderen
  9. Wa ik doe met series als The bridge of Borgen is dat ik ze 2e hands koop of als ze in de aanbieding zijn bij Bol en dan verkoop ik ze later weer. Zo kijk ik meestal gratis of voor een paar euro.
    Via de bieb huren is geen optie, kan je wachten tot je een ons weegt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een goede tip om de series 2e hands te kopen en ook weer te verkopen. The Bridge had ik met een tegoedbon in de aanbieding gekocht.

      Verwijderen
  10. Wij hebben digitale t.v. met humax-kastje. We nemen echt alles op wat los en vast zit en kijken op een tijdstip dat het uitkomt. Ben ook gek op detectives, zowel de Britse als de Scandinavische.
    De "Borgen"serie hebben wij geleend van vrienden, dus ook gratis gekeken :-)

    Groet Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. belgie maar ook nederland denken enkel maar aan geld als het er op aankomt om gratis iets te mogen zien want wanneer zei bedoelen gratis is het gratis anders bedoelt.jammer dat je op youtube geen nederlandse ondertitels hebt dan was het nog beter om een tv serie te bekijken. natuurlijk je kunt ze uit de bibliotheek ook halen maar helaas dragen er geen zorg voor zo dat de kwaliteit van de dvd's slecht zijn vol met krassen zo dat ze steeds blijven haperen of hangen. dus ons enigste keus is youtube want op u eigen land en ook niet op nederland moet je niet rekenen die zijn te gierig en denken maar aan een ding geld want belgie is niet beter dan nederland als er op aan komt voor geld want ze zijn beide te gierig.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.