dinsdag 5 augustus 2014

Boodschappen doen met een lege maag

Dat deed ik afgelopen zaterdag en kocht allerlei lekkers dat ik misschien anders niet gekocht zou hebben, gewoon omdat ik zelf een behoorlijke trek had.
Wat kocht ik extra?
Salami, chips, perensap, meloen en chocodips.
Dat "moest" er allemaal komen voor onze eet- en spelletjesavond gisteravond. Ik zou eerst alleen met dochters bij mij gaan eten en spelletjes doen. Maar uiteindelijk kwamen hun partners ook en werd het een gezellig wrap-eet-festijn. De mannen vertrokken vervolgens weer om thuis met studie of andere zaken bezig te gaan.
Eigenlijk moet je boodschappen doen met een volle maag, zodat je niet door het feit dat je een lege maag hebt verleid wordt tot het doen van aankopen die buiten je budget vallen. In mijn geval viel het afgelopen zaterdag best mee, behalve dan misschien de chips. Het was erg lang geleden dat ik chips kocht!
In de uitgaven van week 31 zitten ook deels de uitgaven voor het grillen/gourmetten van afgelopen dinsdag.

Week 31 van 28 juli - 4 aug'14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT
aardbeien @ AH 1,88
bananen AH 0,99
galia meloen* AH 1,18
ONTBIJT EN LUNCH
melk, 2 liter Aldi 1,30
brood* AH 0,99
kaas, oude* AH 2,13
pindakaas met nootjes, 2x  AH 1,98#
chocoladepasta AH 0,99
salami AH 1,24
eieren AH 0,95
WARME MAALTIJD
sperziebonen, bio, 2 potten @ AH 1,40#
tomaten, 460 gr* AH 0,45
6 paprika's (2x paprikamix)* AH 1,98
komkommer Aldi 0,49
kastanjechampignons Aldi 0,99
rode ui, 500 gr Aldi 0,75
gele ui, 2 kg Aldi 1,09
broccoli , 500 gr. Aldi 0,75
radijs Aldi 0,69
mayonaise Aldi 0,99#
aardappelsalade* AH 0,99
wraps, 2x12 stuks* AH 1,98
maaltijd noodles, 200 gram instant @ AH 0,52
noodles, 3 pakjes* AH 0,99#
yoghurt AH 1,49
LEKKERS
limonade siroop 2,79
chips* AH 0,99
perensap* AH 0,99
chocodips, 12 stuks AH 0,88#
TOTAAL week 31, juli '14 34,83
                                                                                                               # voorraad

Het ijs, de meloen zijn nog over, de rest is vrijwel op. Dat is ook logisch met 2x 4 extra eters in korte tijd.

2 opmerkingen:

  1. Knap dat je dit altijd zo bijhoudt, geeft vast handig inzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoe herkenbaar! Ik doe vaak boodschappen als ik van m'n werk kom - dus met een lege maag - maar als ik dan thuis ben, moet ik even vaak vaststellen dat ik dat beter niet had kunnen doen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.