zondag 20 juli 2014

Boodschappen week 28 en week 29

De afgelopen 2 weken heb ik relatief veel uitgegeven aan boodschappen.
Zouden de boodschappen stiekem duurder worden?
Of zou ik luxer gaan inkopen?
Ik weet het niet, maar ik kwam beide weken boven 30 euro uit.
In week 28 kocht ik:


Week 28 van 7-14 juli '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT
bananen Lidl 0,65
kersen, 2x 500 gr AH 3,98
appels, 4 stuks AH 0,99
ONTBIJT EN LUNCH
2x roomkaas met kruiden Lidl 1,18
melk, 1 liter Lidl 0,65
melk, 1 liter AH 0,65
kaas, belegen AH 5,26#
roomboter AH 1,09
stokbroodjes, afbak AH 0,39#
2 volkoren broden* AH 2,00#
extra oude brokkelkaas* AH 3,98
WARME MAALTIJD
trostomaten, 500 gr Lidl 0,69
prei Lidl 0,29
aubergine, 2x Lidl 0,78
pesto AH 0,89
gezeefde tomaten AH 0,39
surimisticks AH 0,79
grill worstjes* @ AH 1,61
LEKKERS
pinda's AH 0,95#
snoep en drop* AH 1,99
fruitrepen* AH 0,98#
TOTAAL week 28, juli '14 30,18

Behalve de kersen en de kaas zijn er niet echt buitensporige dingen. Ik houd zo van kersen dat ik zowel aan het begin als aan het einde van de week een bak kersen kocht. Heerlijk!
En voor extra oude kaas mogen ze mij 's nachts wakker maken!

Dan week 28, de afgelopen week:

Week 29 van 14 -21 juli '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT
nectarines, 1 kg Lidl 1,49
druiven, wit Lidl 0,99#
bananen Lidl 0,75
cantaloupe meloen Lidl 1,09
ONTBIJT EN LUNCH
blauwschimmelkaas Lidl 1,59
5 broodjes* AH 1,00
6 bio eieren* AH 0,99
geitenkaas* AH 2,57#
melk Lidl 0,59
stokbrood (baguette), vers Lidl 0,59
WARME MAALTIJD
trostomaten, 3 grote Lidl 0,60
rode uien Lidl 0,75
lente ui Lidl 0,75
andijvie Lidl 0,29
feta kaas Lidl 1,39
karbonades Lidl 2,65#
citroensap Lidl 0,55#
yoghurt Lidl 1,49
LEKKERS
2 flessen rode wijn* AH 5,70#
hazelnoten en amandelen Lidl 3,34$
cornetto ijs Lidl 1,29#
TOTAAL week 29, juli '14 30,45

Ook wel luxe, met die wijn en noten, feta en een lekkere meloen. Het is ook nog lang niet op, alles waar een # achter staat, zit nog deels in de voorraad. Maar ik heb natuurlijk ook wel weer van de voorraad gebruikt.
Over het geheel genomen, ben ik tevreden met de bedragen die ik per week uitgeef.

11 opmerkingen:

  1. Je mag jezelf toch wel verwennen met lekker eten? Zeker als het gezond fruit is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn surimisticks?
    Verder mooie lijsten hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Surimi is een visproduct. Volgens Smulweb: Surimi is van oorsprong een Japans product gemaakt volgens een eeuwenoude methode.
      De belangrijkste grondstof voor Surimi is ...Koolvis!
      De vis wordt direct na de vangst aan boord schoongemaakt, gemalen en bevroren. Op deze manier ontstaat er een soort 'pasta', waarvan aan de wal pas een eindproduct wordt gemaakt.
      Daar wordt het halffabricaat ontdooid, voorzien van smaakmakers en eventuele natuurlijke kleurstoffen, geperst in de gewenste vorm en verpakt.
      De toegevoegde smaakmakers zijn nadrukkelijk geen smaakstoffen, omdat het hier om behoorlijke percentages krabvlees (? 10%) of geconcentreerde garnalenextracten gaat. Surimi is dus eigenlijk een relatief goedkope vervanger voor (bijna) onbetaalbare zeevruchten als krab, kreeft en garnalen. Bovendien is Surimi een mager produkt, makkelijk in de bereiding en ook nog eens heel smakelijk.

      Ik vind het lekker en gebruik het in stukjes gesneden door salades. Je hoeft het niet meer te koken of te bakken.

      Verwijderen
    2. Is ook heerlijk in een omelettte.

      Verwijderen
  3. Boodschappen worden volgens mij ook echt wel iets duurder.
    Maar toch ziet je lijst er netjes uit hoor!
    En af en toe iets lekkers dat doen denk ik de meesten weleens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Groot gelijk, maar je geeft best veel uit aan lekkere kaas! Daar zit een behoorlijk deel van de luxe, waar je lekker van mag genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het valt me op dat u vaak erg weinig groenten koopt. Ik zou geen week warm kunnen eten van een zak uien, andijvie en 3 tomaten... Heeft u dan meer op voorraad of zo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Valt wel mee hoor! In de afgelopen 2 weken heb ik voor 12 maaltijden ongeveer 4400 gram groenten ingeslagen, dat is dus 366,6666 gram per maaltijd. Ik heb ook altijd voorraad in de diepvries (spinazie en sperzieboontjes).

      Verwijderen
  6. Bedankt voor uw antwoord. Die grote hoeveelheid groenten zie ik niet terug op uw boodschappenlijstjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Week 35 en week 36
      bospeen zonder loof 750 gram
      spinazie 450 gram
      uien 2000 gram
      komkommer 700 gram
      cherrytomaten 250 gram
      10 trostomaten 1000 gram
      2 dikke preien 500 gram

      Week 28 en 29
      trostomaten 500 gram
      prei 250 gram
      aubergine 600 gram
      3 trostomaten 600 gram
      rode uien 750 gram
      lente ui 200 gram
      andijvie, een enorme krop: 900 gram

      Als je dit allemaal optelt en deelt door 14, kom je dan zo slecht uit?

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.