maandag 16 juni 2014

Vervolg staking huisvuilophaal

geleend van het w.w.web
Vanochtend hadden de meeste bewoners van mijn straat hun kliko buiten gezet en die stond aan het einde van de middag nog net zo vol als vanochtend op deze bewoners te wachten. Bij veel buurtgenoten gaat het om een overvolle vuilnisbak, waarvan de deksel niet meer dicht kan. Overal waar onderaardse bakken zijn voor glas, oud papier en dergelijke, staat er al een flinke hoeveelheid glas en papier naast. Het papier is in de loop van de dag al wat door de omgeving gewaaid. Helaas waaide het hard.
Er wordt hier in de stad 3 dagen gestaakt en daarna wordt een inhaalslag gemaakt. Bewoners getroffen door de staking hoeven dus geen twee weken te wachten op het ophalen van de vuilnis. Dat is wel fijn, want ik had mijn vorige ophaal al over geslagen. Volgens mij past het bij mij wel, ook al zou het afval pas op de 30e opgehaald worden, maar bij veel buren past het niet. Die buren hebben meer afval omdat ze met meer mensen met de kliko moeten doen. Mijn naaste buren bijvoorbeeld zijn met zijn achten en hebben dan ook nog eens 3 katten en een grote hond.
Volgens het bericht wordt op de markten de vuilnis wel opgehaald en wordt het marktterrein wel schoongemaakt. Dat is heel fijn voor omwonenden. Want vooral het gedeelte met de viskramen stinkt normaal gesproken aan het einde van de marktdag al gigantisch en het zal zeker ongelooflijk stinken als er meer dagen verstrijken. Ook komen er meeuwen en andere rovers op af.
Citaat van RTV Noord: "Zodra de staking voorbij is, maakt Stadsbeheer een inhaalslag met het legen van containers en het ophalen van huisvuil. Bewoners hoeven derhalve niet te wachten tot de eerstvolgende ingeplande ophaaldatum." Het wordt nog een hele klus om de inhaalslag te maken. Hoe zouden ze dat doen? Vast niet allemaal deze week, maar ook wat in de komende week. Hoe communiceer je dat? Mijn bak is nog lang niet vol, ik wacht tot de 30e juni.
Foto gemaakt op 17 juni, de 2e dag van de staking. Bron: RTV Noord

4 opmerkingen:

  1. Dat is heel prettig dat ze het niet opgehaalde huisvuil toch nog gaan inhalen! Hoera voor de huisvuilophalers! Ze verdienen hun salarisopslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. smerige container , op een smerige tegelplaats ... brrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier hebben we van die ondergrondse afvalbakken. Ik heb (uit voorzorg) afgelopen zaterdag de volle afvalzak nog weggebracht. Op z''n vroegst hebben we nu op vrijdag weer een volle afvalzak, dan zal hij wel weer in de container kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig is het niet zo warm als vorige week. Hier, in Amsterdam stond het gister al rond de ondergrondse containers vol met zakken. Het duurt maar een paar dagen en niet zoals een paar jaar geleden een week, geloof ik. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.