maandag 9 juni 2014

Maanduitgaven in mei

Wat gaat het toch snel, de maand mei is al lang weer voorbij. Douwe Draaisma schreef ooit het boek: "waarom het leven sneller gaat als je ouder wordt". Ik was bij een lezing van hem over dit boek en eigenlijk weet ik niet meer wat voor verklaring hij gaf. Het zal de leeftijd zijn (die van mij dan, hoewel, Douwe is geloof ik even oud). Maar goed ik dwaal verschrikkelijk af. Ik wilde mijn maanduitgaven in mei publiceren.


mei 2014  
HUISHOUDEN/SCHOONMAAK  
bloempot 0,79
dienblad 1,59
afwasborstels, 2 stuks 0,99
hamer 4,95
BOODSCHAPPEN  
week 18 - 1 tot 5 mei 12,32
week 19 - 5 tot 12 mei 36,12
week 20 - 12 tot 19 mei 27,64
week 21- 19 tot 26 mei 22,16
week 22 - 26 tot 31 mei 27,50
VERZORGING  
kapper 16,95
tandenstokers 1,89
azaron 5,95
2 potten vitamine D tabletten min waardebon 0,50
UITSTAPJES  0,00
helft huur caravan met Pinksteren 130,00
DIVERS  
HUIS 0,00
tuinlampen, solar 1,90
CADEAUS 0,00
verjaardagscadeau 10,00
2 pakjes tofu voor dochter 2,38
VERVOER 0,00
PLANTEN tuin en huis  
2 geraniums 1,30
1 lobelia richardii 1,45
2 verbena's, - 50% 1,40
fuchsia - 50% 2,50
inzet voor hanging basket 2,89
Spaanse margriet 1,78
KAT  
kattenbakkorrels 4,09
KLEDING  
3 paar enkelsokken 2,69
TOTAAL 321,73

De tofu voor dochter kocht ik omdat ik toch in de toko was, ik heb in maart al een keer paprijst gekocht voor oudste, deze keer kocht ik wat voor jongste.

De inzet voor de hanging basket was een vergissing. Hij is veel te groot voor de basket die ik heb. Ik heb toch nog maar weer de oude, half vergane inzet gebruikt voor mijn verbena's en lobelia en ik denk, dat ik bij de nieuwe inzet nog maar een bijpassende basket koop. Ik heb nog wel een plekje waar ik hem op kan hangen. Kan ik daar ook leuk plantjes in zetten.

De grootste kostenpost was de huur van een zespersoons caravan. Daar zit ik op het moment dat ik dit bericht publiceer. Vandaag om 11.00 uur moet ik de caravan verlaten en ga ik met dochters en hun partners weer naar huis.

3 opmerkingen:

  1. Goedemorgen Zuinigaan,
    Een inzet voor in een hanging basket is helemaal niet nodig. Je kunt de basket gewoon 'bekleden' met plastic. Bijvoorbeeld een vuilniszak, of, nog beter: de zwarte binnenkant van een lege zak potgrond (die zakken zijn oersterk). Paar gaatjes erin prikken, grond erin, plantjes erin, klaar.
    Groetjes, Teunie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja die Douwe schrijft boeiende dingen. Ook dat je bij het ouder worden niet bang moet zijn dat je een naam vergeet, kwijt bent e.d.. Vooral niet hectisch gaan zoeken in je hersens of in je huis maar juist rust nemen, dan komen je hersens er na een poosje weer op.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn jongste dochter en ik hadden het toevallig op Ameland nog over een woord of een naam vergeten. Volgens haar is zit dit bij "ons" gewoon in de familie en heeft zij het ook al en heb ik het altijd al gehad. En dat klopt eigenlijk wel. Op de middelbare school was ik vergeten dat een overloop een overloop heet, ik kwam er gewoon even niet op. Een paar uur later wel, maar niet tijdens het proefwerk. Ik noemde het "gang op de bovenverdieping", maar dat werd fout gerekend. Ik woonde in een flat en gebruikte het woord niet dagelijks, dus kon ik er niet op komen, ook toen al niet. In dit weekend duurde het een kwartier voordat ik bedacht had dat de schrijfster van het boek dat ik in mijn koffer had Hella Haasse heette. Ik noemde haar de grand old lady uit de Nederlandse literatuur die Oeroeg en De Heren van Thee geschreven had en waarvan de naam mij even ontschoten was. Ik wist drommels goed wie ik bedoelde, maar die naam, hoe was die ook al weer?

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.