dinsdag 27 mei 2014

Al weer een zuinige week

Afgelopen week kwam mijn salaris binnen en het vakantiegeld, maar dat is aan mijn boodschappen niet te merken. Ik heb mezelf wel getrakteerd op zoute haring.


Week 21 van 19-26 mei '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd WAAR PRIJS
FRUIT
bananen, 5 stuks Lidl 0,84
sinaasappels, 9 stuks Lidl 1,89
bananen, 3 stuks* AH 0,59
ONTBIJT EN LUNCH
cervelaatworst Lidl 1,99
Saksische leverworst Lidl 0,63
kaas* AH 2,13
halvarine AH 0,54
eieren 6 stuks* AH 0,99
melk, 2 liter AH 1,29
WARME MAALTIJD
spinazie, 900 gram  Lidl 1,38
rode paprika 2x (396 gr) Lidl 0,70
blauwschimmel kaas Lidl 1,59
pesto, 2 potjes Aldi 1,78
haring, zout, 2 stuks * @ AH 1,28
yoghurt, halve liter AH 0,46
ijs, cornetto Lidl 1,29
LEKKERS
aanmaaklimo AH 2,79
TOTAAL week 21, mei '14 22,16

Je denkt misschien, wat moet die Zuinigaan nu met 2x een aankoop van bananen? Welnu, ik kocht aan het begin van de week en op zaterdag. Bananen worden snel bruin en overrijp en dat vind ik niet lekker.

Die spinazie en de rode paprika heb ik ook in 2 x gekocht, aan het begin en wat later in de week. Heerlijk vind ik dat, verse spinazie. Wat ik er deze keer mee deed: geroerbakt eten op wraps: roerbakken met flink wat knoflook, een laagje blauwschimmelkaas op de wrap, spinazie er op en bovenop dunne reepjes rauwe rode paprika.

Bij de Aldi kocht ik niet alleen pesto, maar ook een grote fuchsia, voor maar €2,50. Het was een plant die alle bloemen had laten vallen, waarschijnlijk zat de plant in het assortiment van week 20. Maar ......... er zaten heel veel miniknopjes in, die nu, een week na aankoop, al flink groter zijn geworden. Ik heb de plant bij thuiskomst eerst maar eens een tijdje ondergedompeld in een emmer water, zodat hij met zijn wortels flink water kon opzuigen. Zo heb ik voor weinig geld binnenkort een uitbundig bloeiende plant (hoop ik tenminste!).

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke manier om spinazie klaar te maken! Die ga ik zeker onthouden. Het totaalbedrag van uitgaven is keurig zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je je boodschappenlijstjes zie dan denk ik vaak: die Zuinigaan doet haar naam eer aan!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.