donderdag 24 april 2014

Waar ik nooit (meer) over zou bloggen

Over welke onderwerpen schrijf ik niet?

Ik schrijf over heel veel dingen, maar er zijn dingen die je niet op mijn blog zult vinden.
* Details over mijn werk. Ik vertel wel eens iets wat een beetje werkgerelateerd is, maar waar ik werk (voor de baas) en wat ik daar precies doe, daar zal ik niet over bloggen. Ook niet over conflicten op het werk en belevenissen van collega's.
* Mijn gewicht, hoewel ik wel schrijf over dat ik een overgewicht heb, laat ik niet weten hoeveel ik weeg. 
* Herkenbare personen, als ik bijvoorbeeld vertel over iets leuks dat ik heb gedaan met mijn dochters zal ik hen niet herkenbaar beschrijven, geen namen noemen of foto’s plaatsen. Zelfde geldt voor vrienden, collega’s en vul maar verder in.
* Details over mijn gezondheid. Ik heb een aantal chronische ziektes en een spastische darm en slokdarm. Wel schrijf ik over de financiële consequenties van chronisch ziek zijn en het beleid van de overheid hierin.
* Mijn woonadres noem ik hier niet, wel heb ik het deel van de stad Groningen genoemd, maar volgens mij ben ik niet herleidbaar tot een bepaald woonadres.
* Ik heb ooit wel vastgelegd hoeveel spaargeld ik bezat en hoe groot mijn buffer was, maar ongeveer een jaar geleden heb ik toch besloten dit niet meer op mijn blog te vermelden.
* Ook zal ik niet in uitgebreide zin over politiek bloggen. Wel over inkomenspolitiek, beleid van de overheid over huren en kopen, over politiek die te maken heeft met de zorg en dergelijke.
* Verder zal ik niet bloggen over dingen die gewoon te persoonlijk en privé zijn. Dat kan van alles zijn.

6 opmerkingen:

  1. Dat is heel verstandig. Je blog is zoal leuk en informatief genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. niemand wil da ook weten gewoon je blog is meer dan voldoende waarom schrijft ge da eigenlijk nu? is er iets gebeurd?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Groot gelijk hoor...Ik zou ook nooit mijn echte naam, adres of gegevens van mijn werkgever posten...Dat van dat gewicht begrijp ik niet zo, want als niemand die je blog leest je ook IRL kent, dan geeft dat toch niet? Maar geen probleem hoor.
    Grtz, Nuria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn gewicht is mijn zwakke punt. Ik heb geen zin om daar over te bloggen. Het blijft privé.

      Verwijderen
  4. Wat prive is blijf prive, groot gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geeft niet zuinigaan we blijven toch wel lezen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.