maandag 3 maart 2014

Gratis spelletjes

Op Facebook kun je gratis spelletjes spelen. Ik speel sinds kort candy crush en pudding pop. Het zijn leuke spelletjes waarbij een heleboel strategisch inzicht komt kijken. Het ene is met snoepjes en het andere is met gelij-puddinkjes. Die moet je op allerlei manieren combineren om je doel te bereiken en het spelletje te winnen. Dat winnen en in een ander level komen is nog helemaal niet zo gemakkelijk! Het is vaak erg moeilijk om een spelletje te winnen. Bij Candy Crush zit ik vast op level 70, het lukt me niet om in dit spelletje mijn doelen te behalen en voldoende punten te halen.
En gratis? Nou, daar moet je heel erg mee uitkijken, want je wordt aan alle kanten verleid om extra buurten en "boosters" te kopen, gewoon voor geld. Daarnaast mag je ook voortdurend facebook-vrienden uitnodigen om ook deze spelletjes te spelen, wat ook vaak geld zal opleveren bij de makers. Andere spelers zijn ook heel nuttig, daar zorgt het spel wel voor, ze zijn bijvoorbeeld nuttig om in een volgend level te komen. Zonder andere spelers kun je eigenlijk niet verder in het spel, naar mijn idee is het een uiterst slinkse manier om geld te verdienen aan mensen die dit spel spelen.

Ik ben heel nieuwsgierig: speel jij zulke spelletjes en koop je dan wel eens wat? Ik heb nog niets aangeschaft in deze spelletjes.

19 opmerkingen:

  1. Ik ben een fan. Ben heel fanatiek met Candy Crush, zit in level 400nogwat. Ik koop er niets voor, maar heb wel 4 vrienden die het ook spelen. En op de Ipad is er het boosterwiel, waarmee je 1 x per dag een gratis booster krijgt. Gewoon volhouden, of even googlen voor tips! Ook vaak filmpjes op youtube te vinden. In het verleden speelde ik Farmville, daar heb ikwel een keer geld,aan uitgegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik speel vooral Farm Heroes Saga, het lijkt om candy crush maar is met fruit in plaats van snoep. Ik koop nooit boosters ofzo. Ik koop af en toe wel eens een echt gezelschapspel, maar geen computerspelletjes.

    Groetjes,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik speel Wordfeud en Ruzzle op m'n Ipad, niet gekocht dus met veel reclame, maar dat neem ik voor lief. Geld uitgeven doe ik liever aan belangrijkere dingen. Bovendien houd ik niet van candy en helemaal niet van gelei-pudding :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oei dat is lang geleden op de Atari en de Commodore 64 :)

    Nu totaal geen behoefte meer aan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Speel ook Wordfeut, Ruzzle en Quizbattle. Dat laatste speel ik met mijn schoonmoeder, die woont aan het andere eind van het land, en zou houden we contact, dat een leuke bijkomstigheid. Ik betaal er natuurlijk niet voor, dan maar reclame.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wordfeud,ik heb 2 euro en 69 cent betaald omdat ik de reclame zat was. Dit spel levert een heleboel verder gratis plezier op met broer,zoon en een paar vriendinnen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Op dit moment heb ik Candy Crush uitgespeeld (level 530) en zit in de droomwereld nu even vast op level 70. Het is mijn favoriete spel. Ik heb, denk ik, een keer of 3 lollyhammers gekocht à ca. €1 of zoiets. Als ik echt heel erg vast zit, dan gun ik me dat. Een ijsje bij McDonald's kost ook een euro. Verder speel ik al minstens 2 jaar Wordfeud (en heb dat betaald om van de reclame af te zijn) en Wordon (ook een woordspelletje). Mindfeud, vind ik ook erg leuk, maar er zijn niet veel mensen die dat spelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik speel ook Candy crush, en verder Farm heroes saga, Pearl's Peril, Pyramid Solitair saga, Mahjong trails en Pet rescue saga. Eigenoijk veel te veel spelletjes! Maar je raakt er echt aan verslaafd! Pearl's peril is een erg leuk spel, eigenlijk een soort verhaal. Maar ik kom niet verder want ik heb te weinig vrienden die het spelen! Pyramid Solitair saga is een kaartspel, ook erg leuk. Ik koop nooit iets, en als het niet verder meer lukt, dan stop ik ermee, jammer dan! Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben ook verslaafd aan candy crush, en ik zit vast op level 200 omdat ik geen vrienden meer heb, die het ook spelen en niet meer vrijgespeeld kan worden. Ik koop er ook niks voor. Nu ik niet verder kan, speel ik alle spelletjes opnieuw en wil overal 3 sterren hebben. Groetjes Tineke B

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe ook Candy Crush en ben bij level 457.Zonder bijbetalingen.
    Groetejs Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De game wereld heeft ontdekt dat ze heel wat kunnen verdienen met deze 'gratis' spellen vanwege de micro transacties die er in geinplanteerd zijn. Mensen betalen vaak kleine bedragen om verder te komen in deze spellen. Ook op de mobiele markt is deze manier van 'verdienen' populair!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook ik speel spelletjes op FB oa candy crush, maar ik koop nooit boosters. Vind ik zonde van t geld. Soms zit ik weken vast op een level wat dan ineens wel lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik doe crypto's. Gewoon op papier...onderweg in de trein, en zaterdagochtend de crypto uit de Volks.krant. Het houdt mijn hoofd scherp. Ik ben niet tegen computerspellen, ik heb wel computerspelletjes gebruikt toen ik oudere mensen lesgaf. Het was goed voor hen om muisgevoel te krijgen.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik speel ook spelletjes op facebook. Candy crusch, landleven soms pudding pop. Ik heb tot nu toe alleen 2 keer een aanbieding gekocht voor landleven voor 2x 0,69. Een keer heb ik 56 dagen vast gezeten op een level bij candy crush, jammer dan maar ik wil verders niks kopen. Maar het voelt goed om uiteindelijk het level toch te halen.
    Maar ik handwerk ook en momenteel met een legpuzzel bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik speel ook candy crush en farm heroes, maar omdat ik geen facebook heb moet ik het met mijn eigen levens doen! Ik koop er niets voor, zonde van het geld...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wordfeud met de buurvrouw en candycrusch sinds 2 weken ofzo (lvl 65 oid) speel altijd een spelletje voor ik ga slapen omdat t lang duurt voor ik echt moe ben, voorheen sudoku nu dus candycrush. (nadeel van lezen is dat ik te lang door lees.. voordeel van candycrush voor mij is dus juist als ik neit verder kan.. dan ga ik slapen :;p) ik geef er geen geld aan uit

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is het meest verslavende spel dat er op Facebook te vinden is, het gaat binnenkort ( of het is al net gebeurd) naar de beurs, de grootste klapper voor dit bedrijf is dit spel…… wordt miljoenen aan verdient….

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ook candy verslaafd, koop niets veel vrienden spelen het ook zo krijg ik mijn zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waar vind ik de gewonnen prijs van het boosterwiel ik spleel op een i pad van apple

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.