dinsdag 28 januari 2014

Uitgaven voor boodschappen week 3 en 4

Doordat de AH hamsterweken had en er toch wel enige goedkope producten werden aangeboden, heb ik gehamsterd. In de grijze kolom kun je zien wat in de voorraad verdween.  De pompoen en de knolselderij heb ik bijvoorbeeld nog steeds. Ze liggen vorstvrij op een koele plaats te wachten tot ze nodig zijn. Van de mandarijnen uit week 3 heb ik nog steeds 8 liggen.
Week 3 van 13-20 januari '14
*=aanbieding, @=afgeprijsd # hamsterbonus WAAR PRIJS  
FRUIT      
bananen AH 0,99  
mandarijnen, 2 netjes à 1 kg * AH 1,99  
mandarijnen, 2 netjes à 1 kg * supercoop 0,99  
peren 420 gr AH 0,53  
ONTBIJT EN LUNCH      
rijstwafels AH 0,19  
knäckebröd AH 0,45  
kaas, belegen AH 4,93  
geitenkaas, plakjes, oud @ AH 2,86  
brood, 2 volkoren # AH 1,89  
WARME MAALTIJD      
pompoen* AH 1,79  
spruiten, 500 gr AH 0,89  
knolselderij, 1245 gr Lidl 0,95  
chinese kool, bijna 1 kg Lidl 1,39  
trostomaten Lidl 0,45  
tuinerwtjes, diepvries, 2 zakken # AH 1,40  
zoete puntpaprika, 2 stuks * supercoop 1,00  
instant soep voor 6 mokken AH 0,93  
mosterd AH 1,09  
groene olijven met knoflook Lidl 0,79  
KAT      
LEKKERS      
noodles 2 pakjes # AH 0,56  
vers sap, 2x halve liter* AH 2,79  
limonadesiroop supercoop 1,89  
TOTAAL week 3, jan 14   30,74  

Week 4 was de laatste hamsterweek. Ik heb vrij veel appels gekocht. Mijn ervaring is dat die in de koelkast lang goed blijven. In week 4 veel gehamsterd. De meeste soep in blik vind ik niet lekker, maar erwtensoep is best lekker! Mijn vriezer is klein, er is geen plek voor porties zelfgemaakte soep. In de plaats daarvan kook ik vaak wat extra prei, wortel en ui en meng dat door een blik soep. Daar kan ik met gemak twee keer van eten.
Week 4 van 20  tot 27 januari '14  
*=aanbieding, @=afgeprijsd # hamsterbonus WAAR PRIJS  
FRUIT      
appels, ca 1400 gr* AH 1,65  
bananen, 5 stuks AH 0,99  
avocado, 2 stuks # AH 0,99  
ONTBIJT EN LUNCH      
thee, 3 pakjes * AH 3,08  
oploskoffie AH 3,99  
knäckebröd, 8 pakken # AH 3,14  
melk, 4 liter AH 2,58  
gelderse worst AH 1,78  
kaas AH 2,63  
eieren, 6 stuks @ AH 1,01  
margarine AH 0,54  
muesli AH 1,29  
harde broodjes, 4 stuks* AH 0,87  
WARME MAALTIJD      
rookworst, 4x # AH 3,16  
erwtensoep, 2 blikken # AH 1,89  
witlof ca 240 gr AH 0,32  
rode kool, 2 potjes # AH 0,99  
karbonade AH 1,99  
gember 55 gr AH 0,33  
yoghurt AH 0,85  
KAT      
LEKKERS      
chocolade, 2 repen # AH 0,89  
TOTAAL week 4, jan 14   34,96  

Ik kocht 2 pakjes van mijn favoriete thee, rooibos met mango en perziksmaak. In week 4 kocht ik ook een pot oploskoffie, daar doe ik lang mee, want doordeweeks neem ik iedere dag 1 mok koffie. Waarschijnlijk kan ik de komende weken weer met wat minder geld toe.
Tenzij ik mij nog weer laat verleiden door schitterende aanbiedingen natuurlijk!

6 opmerkingen:

  1. Vind je oploskoffie lekkerder dan 'echte' koffie? Ik vind oploskoffie altijd best vies als ik eerlijk ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind oploskoffie heerlijk. Ik maak de koffie op basis van verdunde melk (half melk, half water). Vroeger op fietskampeervakantie dronken we ook iedere dag zulke oploskoffie. Ik ben er helemaal aan gewend en heb niets liever.

      Verwijderen
  2. Netjes, lekker dat je voorraad weer wat voller is. Dat scheelt later toch weer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ...misschien kun je beter kokosolie gebruiken ipv margarine! Is sowieso veel gezonder en je doet heel lang met een pot van 500 gram ( ik doe er zo'n 4 maanden mee en gebruik het ook om haloumi in te bakken en tandpasta van te maken)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind dat er op de verschillende blogs veel te veel geschreven wordt over zogenaamd gezonde voedingsmiddelen. Vaak natte vinger- of goeroewerk.

      Mia

      Verwijderen
    2. Die margarine is eigenlijk halvarine en is bedoeld voor op brood. Ik neem aan dat je kokosolie niet kunt gebruiken op de boterham.

      Verwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.