maandag 19 november 2012

100% DNA match

Ik ben er behoorlijk van ondersteboven, emotioneel en van slag.
Vandaag werd bekend dat er een 100% DNA match is met materiaal dat destijds is gevonden op het lichaam van Marianne Vaatstra. Ook een 2e test leidt naar dezelfde verdachte. Sommige mensen, onder anderen de ouders van Marianne, zijn opgelucht dat er nu een serieuze verdachte in beeld is. Dat snap ik, ze zijn eindelijk af van de onzekerheid. Ik hoop dat ze nu rust vinden. Of het echt zo veel beter wordt nu ze weten dat het een bekende was? Ik weet het niet.
Ik vind het hoe dan ook een verschrikkelijk drama, voor iedereen. Voor de vroegere klasgenoten van Marianne, voor familie en dorpsgenoten. Maar ik vind het ook echt vreselijk voor de familie van meneer J.S. Stel je voor dat je zijn vrouw bent, of zijn kind, of een van zijn ouders. Je houdt het toch niet voor mogelijk dat iemand die je zó na is, zoiets heeft gedaan? Wat moet je doen, heb je nog een leven in de dorpsgemeenschap en in de kerkgemeente? Ik wens alle betrokkenen heel veel sterkte. Het zal veel tijd kosten om dit alles te verwerken. Ik hoop van harte dat de totaal onschuldige omgeving van de verdachte met rust gelaten wordt en de tijd krijgt om van dit ongelooflijke drama te herstellen.

12 opmerkingen:

  1. Als je als dader meedoet aan zo'n onderzoek, dan weet je dat je als verdachte uit de bus komt.
    Maar dat je 13,5 jaar je mond hebt gehouden, dat is toch godgeklaagd.
    Sterkte voor zijn familie, een hele nare verrassing.
    Greetz Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik woon op ongeveer 15 km afstand. De hele dag werd er hier over gepraat. Ook over de asielzoekers die eerst de schuld kregen. Het centrum werd 13 jaar geleden min of meer aangevallen, het was verschrikkelijk. Dan blijkt het iemand te zijn uit het volgende dorp. Een familie die hier al minstens sinds 1700 woont. In Zwaagwesteinde was echt sprake van vreemdelingenhaat. Ik denk dat de dominee voorlopig wel stof voor een preek heeft
    Groet
    Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat heb je mooi verwoord, Zuinigaan.
    De impact die zoiets op een klein dorp heeft is enorm, 'k ben opgegroeid in een gehucht, weet hoe zoiets nog jaren nasleept.
    Sterkte voor alle onschuldige betrokkenen,
    groet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou! Ik heb het te doen met zijn vrouw en kinderen. Hoe kan je zoiets verwerken?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop wel dat het hem is en dat die ouders straks eindelijk iets van rust krijgen en misschien wat gaten in het verhaal in kunnen vullen. Voor de familie van de dader moet het ook verschrikkelijk zijn, je wordt er toch op aangekeken of voelt dat dat gebeurt, ook al is het niet zo of is het niet terecht.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Er was destijds heel sterke vijandigheid naar het AZC vlakbij, het scheelde maar niets of het liep uit de hand. Ik vraag me af hoe de mensen die destijds zo'n uitgesproken haat toonden zich nu voelen, nu de hoogstwaarschijnlijke dader iemand van nabij is? Ik hoop dat ze zich schamen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het slachtoffer hoeft niet perse vermoord te zijn door degene met wie ze seks gehad heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik geloof wel dat er toen vastgesteld was dat het om een verkrachting ging??
    Dus helemaal zuiver is hij dus duidelijk niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vrouw, kind, ouder; het lijkt me verschrikkelijk. Sowieso, maar helemaal na al die jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik las dat hij een stoornis heeft waardoor hij zijn daden vergeet(weet niet meer precies hoe het heet).
    Wat ik inderdaad ook erg vind is dat die asielzoeker ervan verdacht werd.
    Voor de familie van Marianne ben ik blij dat het nu afgesloten kan worden. Voor de familie van de dader is het verschrikkelijk, maar dat is het volgens mij altijd. Iemand begaat een misdaad en vervolgens wordt de rest van de familie erop aangekeken... Alsof zij er iets aan kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik weet of die we nou moeten schamen dat asielzoekers de schuld kregen. daar gebeurde heel veel.die hebben ook veel uitgevreten dus heel menselijk dat hun verdacht zijn

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.