vrijdag 16 maart 2012

Zonnepanelen

Goed nieuws voor huurders: woningbouwcorporaties gaan zonnepanelen plaatsen op huurwoningen. Ze gaan onderzoeken of op 360.000 woningen panelen geplaatst kunnen worden. Door gezamenlijke inkoop en plaatsing kan dit heel goedkoop. Het idee is waarschijnlijk dat de huur iets verhoogd wordt en dat de huurder zo veel energie bespaart dat het echt uit kan!
Volgens mij zijn zonnepanelen de afgelopen jaren een stuk goedkoper geworden en dat gecombineerd met hogere energieprijzen, dan heb je als huurder of eigenaar de investering vrij snel terugverdiend.
Een heel goed en duurzaam plan!
Ik ben benieuwd naar het vervolg, nu komt eerst onderzoek.
Klik ook hier!

9 opmerkingen:

  1. Geweldig,ik hoorde het ook. Zeker zo'n grote bestelling aan zonnepanelen zal de inkoopsprijs doen dalen.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi initiatief! Zeker voor huurders, want die mogen anders denk ik niet zomaar zelf iets aanbrengen op hun dak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat goed, dat de die corperaties besluiten nu gewoon zelf iets te gaan doen. Het is natuurlijk ook een huis makkelijker verhuren, wanneer er natuurlijk zonnepanelen op het dak liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het ook gezien en bedacht me dat wanneer ze over een paar jaar nog goedkoper zijn ik het evt ook wil. De kosten zijn me nu nog te duur. Als je veel pech hebt en veel onderhoud dan speel je net quitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Ik zou als huurder heel blij zijn. Zonnepanelen zijn echt heel populair volgens mij onder Nederlanders.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nou dat komt dan weer een paar jaar te laat voor mijn huurwoning ,want als ik eruit ga word het een koopwoning ,dus ik den niet dat de woningcorporatie er nu nog geld in gaat steken, heel jammer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij hebben een officiële offerte gekregen voor zonnepanelen op ons koophuis. Om de prijs ervan terug te verdienen aan energie dan zijn we 25 jaar verder en de panelen zelf mag je van hopen dat die vijftien jaar energie leveren. Geloof nog lekker in sprookjes. Maar wij niet meer! Dat zoveel panelen bij onze oosterburen op daken liggen komt omdat ze veel meer energie krijgen dan verbruiken en het meerdere gaan ze weer verkopen op de beurs. Gewoon een vorm van gokken dus.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Gerrie: Ik kan niet ontdekken van welk blog je bent.
    Dus Zuinigaan, ik hoop dat ik je blog even zo mag gebruiken.
    Mijn vraag, hoe komt het dat onze oosterburen zoveel meer energie krijgen? Waar komt dat dan vandaan?
    Wij hebben ook een offerte voor zonnepanelen maar onze terugverdientijd ligt aanmerkelijk lager.
    Misschien wil je mij antwoorden, alvast mijn dank daarvoor, op mijn blog. Het staat hierboven.
    Ik ben daar heel benieuwd naar. Als we er niets mee verdienen doen we het natuurlijk niet.
    Beste Zuinigaan, bedankt voor de ruimte op je blog.
    Ik lees gereld je tips en beschouwingen over consuminderen. Ook daarvoor bedankt.
    Als je 't vervelend vindt, wis je me maar hoor.
    Hartelijke groet en fijne dag nog, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Thea; ik heb al een berichtje achtergelaten. Maar daarom; Het bedrijf zit in Terapelkanaal. Het is een Duits bedrijf met vestigingen in Nederland. Omdat we als we door Duitsland rijden werkelijk hele daken vol zien liggen met panelen hebben we dat eens gevraagd wat die mensen deden met hun overtollige energie. Het antwoord was; dat verhandelen ze op de beurs. Met het uitrekenen van de terugverdientijd kun je alleen maar je electra rekenen en moet je ook het verlies aan spaarrente meenemen. Na een aantal jaren verslijten de panelen iets en dan leveren ze geen honderd procent meer maar dan loopt dat ieder jaar een beetje terug. Deze informatie hebben we zelf allemaal op een rijtje gezet en dan kan het zonder een zware subsidie niet uit. En ik moet ook toegeven; we zijn AOWers. Maar als je bv. alles rekent van windmolens dan kan ook die vorm van energie opwekken niet uit. Want voordat zo'n kolos staat heeft het al heel wat energie gekost. -Ijzererts naar de oven, de hitte opwekken voor het smelten en vormen, en met wat denkwerk komt er nog een heel project achteraan-. Maar dat vergeten we maar voor het gemak. Zuinig zijn op ons aardbolletje is nog iets anders dan de economie draaiende houden. Een visfabriek op zee vind ik een verschrikkelijk iets, maar daar kun je wel leren dat er van zeewater volwaardig drinkwater wordt gemaakt. We beschikken met zijn allen dus over een veel grotere voorraaad drinkwater als dat enkele mensen ons willen doen geloven. Maar ik ga zo in de tuin; onze groenten zaaien op een BD manier en dat doen we al meer dan 45 jaar. Ook een vorm van goed op onze aarde passen?
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.