donderdag 26 januari 2012

Minder netto salaris

Helaas heb ik sinds deze maand minder salaris! Netto krijg ik 11 euro minder en ik spaar ook niet meer via spaarloon. Ik spaarde elke maand het maximum spaarloonbedrag, €51,08 van mijn bruto loon. Dat kwam in de pot voor extra pensioen. Als je het spaarloon meerekent, ontvang ik nog veel minder salaris dan vorig jaar. Ik had eigenlijk gedacht een beetje meer te krijgen, omdat het spaarloon niet meer van mijn salaris afgaat, maar nee, dat blijkt dus niet zo te zijn. Het bruto salaris is nog wel hetzelfde. Ik ben benieuwd naar mijn salarisstrookje, dan kan ik zien wat er nu allemaal meer van mijn bruto salaris afgaat vergeleken bij afgelopen jaar.
Waarschijnlijk betaal ik meer belasting en meer pensioenpremie. Het ABP zit in zwaar weer en wil meer geld en keert als ik 65 jaar ben minder uit. Fijn is dat! Niets aan te doen, ik ben verplicht het ABP te spekken en alle mensen die nu een pensioen ontvangen hebben ook recht op geld, die kunnen er ook niets aan doen tenslotte.

13 opmerkingen:

  1. Wij hebben ons salaris ook binnen gekregen en had er niet zo opgelet. Bovenmodaal, zijn wij er 26,55 op achteruit gegaan? Ben benieuwd waar dit bdrag gebleven is! Toch maar eens goed nakijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb net mijn salaris ontvangen en ben er 152,94 euro op achteruit gegaan (wordt dit jaar 64)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Netto per maand???

      Verwijderen
    2. Ja netto per maand bij hetzelfde bruto salaris!!!

      Verwijderen
    3. Blijkt een fout bij de salarisadministratie te zijn, wordt 15,00 euro netto minder!!!!!

      Verwijderen
  3. Hier is de betaling van salaris verlaat.

    Ik ben benieuwd of wij er op achteruit zijn gegaan.

    Irritant hoor! Alles wordt duurder en het inkomen wordt minder. Het wordt op een gegeven moment gewoon moeilijk om rond te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De netto AOW is iets naar boven gegaan.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier ook 20 euro er op achteruit gegaan. Het bruto salaris is gelijk gebleven en omdat het spaarloon er af is had ik ook verwacht dat we netto iets meer of gelijk zouden uitkomen. Maar dus niet, ook het ABP spekken. LEUK!!! Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij viel het mee. Ik had € 30,00 netto meer. Bruto gelijk. Voorheen ook spaarloon en dus nu per saldo netto even veel dan als ik nog met spaarloon mee zou doen. Ziektekostenpremie gaat ook rechtstreeks van salaris af. Deze premie is iets omhoog gegaan. Ik zit ook bij ABP. Mascha.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Voor anoniem van 64: de "de ouderen doorwerkkorting" is afgeschaft. dat scheelt dus heel veel geld. Rita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat weet ik, maar bijna 153,00 euro minder is wel heel erg veel zou met mijn salaris en mijn leeftijd ongeveer 50,00 euro moeten zijn, maar geen 153,00 euro.

      Verwijderen
  8. Het is best raar als je gestopt ben met je spaarloon dat je dan netto niet meer salaris hebt. Ik had € 40 meer maar ik zit ook in het laagste belastingtarief. Dat je bruto niet hoger is dat klopt wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vindt dat werknemers veelte moeilijk doen met het systeem van uitbetalen zijn er geen handige applicaties voor dit?

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.