maandag 19 december 2011

Uitgaven boodschappen week 50

Een dure week, ik heb veel boodschappen gekocht. Ik ben alvast een beetje extra aan het inslaan voor de kerstvakantie van jongste dochter. Ze heeft deze keer 2 weken kerstvakantie. De afgelopen twee jaren had ze maar 1 week vakantie en moest ze na 1 week hier al weer terug naar haar studiestad. Deze keer niet, ze is gezellig lang in "Stad", zoals echt Groningers hun stad noemen.
Wat heb ik allemaal gekocht? Nou dit:

Week 50  12 - 19 december 2011
WAT      *=aanbieding    @=afgeprijsd     WAAR PRIJS
perziken, groot blik AH 0,72
bananen @ AH 0,66
sinaasappels, 4 kg* AH 3,58
elstar appels, 1 kg* AH 1,02
leverworst AH 0,63
melk, houdbaar, 12 liter AH 5,62
brood, 3 stuks AH 2,00
brinta AH 1,22
dieethalvarine AH 0,64
hagelslag AH 0,95
kerststol* AH 2,49
aardbeienjam AH 1,49
slasaus (Remia), 4 flessen @ AH 2,00
slaolie AH 1,29
grote pot linzen + 10% groenten Action 0,39
grote pot witte bonen + 10% groenten Action 0,39
yoghurt, 8 halve liters AH 3,12
peterselie, vers in pot Aldi 0,79
basilicum, vers in pot Aldi 0,79
rundersaucijs* AH 1,02
gerookte haring, 2 stuks* AH 1,21
komkommer* AH 0,50
paprika, 2 stuks Aldi 0,65
speculaas Aldi 0,79
cake AH 0,90
slagroom, houdbaar AH 0,34
walnoten 1 kg Aldi 4,49
speculaasstukken Aldi 0,79
TOTAAL week 50
39,69

De slasaus is mosterd/honing, onze favoriete variant, die gaat bij de AH, waar ik regelmatig kom, uit het assortiment. Ik heb wat op voorraad genomen. Ook de houdbare melk is altijd handig om te hebben en met die sinaasappels doe ik langer dan een week, hoewel als jongste dochter thuis is gaat het hard, er zitten er 4 à 5 in een kg. Oudste lust geen citrusfruit: te zuur, ook de zoetste sinaasappels. Mooi zo laten, heb ik des te meer ;-). De jam, cake en slagroom zijn voor de triffle die ik wil maken. De linzen en bonen zijn van het A-merk waar Martine Bijl altijd reclame voor maakt. Ik wilde het eens proberen in een soepje. De kerststol is voor de feestdagen, evenals de noten en de perziken in blik. De rest is gauw genoeg op, lijkt mij.

Deze week in de aanbieding bij AH
rundergehakt, 1 kg voor €4,25
mandarijnen, 1 kg €1,25
stoofpeertjes, 1 kg 79 cent
AH Goudse kaas, belegen voor 5,52 per kg
spruitjes, pond voor 59 cent. Met spruitjes doe ik oudste dochter absoluut geen plezier, maar ik vind ze zelf zo lekker!

5 opmerkingen:

  1. Volgens mij is de houdbare slagroom, die ik bij AH van het ES merk koop 0,44 cent. Voor de rest ziet het er weer mooi uit

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes! Wist je trouwens dat de lidl en dan ook vaak de Aldi) ook brinta heeft? Kost geloof ik €0,52.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gedaan zeg! Voordeel van het platteland wonen is dat ik bij iemand 5 kg walnoten maar 3 euro hoef te betalen. En lekker dat ze zijn! van gekochte( uit Florida) gaat mijn tong altijd stuk maar van deze niet, het gedrooogde gras zit er soms nog aan, puur natuur dus. Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Netjes! En lekker een triffle maken.Jammie!!

    corry ik zou willen dat ik iemand wist waar ik goedkoop walnoten kon halen. Ik ben er dol op! Heb ze van de week in de supermarkt meegenomen maar moest wel 2.29 voor 400 gram betalen. Wilde ze weer terug leggen maar mocht niet van mijn man ;)
    Ik ga dus lekker kraken met de kerstdagen.

    Groetjes Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tipje: als je zo van walnoten houdt, kun je ook een voorraadje aanschaffen. Goed gedroogde noten zijn gemakkelijk een jaar houdbaar en je kunt ze voor zo'n 1,50 per kilo op MP kopen. Wellicht ook bij jou in de buurt.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.