vrijdag 4 november 2011

Geld terug van de OV chip?

Ik vertelde mijn moeder de prijs van mijn busritje van Drachten naar Groningen. Ze zette grote ogen op toen ik haar vertelde dat ik daar 65 gulden voor had betaald. "betaal je dat dan zomaar?". Nee ik heb niets door, er komt gewoon een bliepje en verder niets. De zon scheen zo fel, dat ik niets op het scherm kon lezen. Een rare wereld, vond de 88 jarige, je wordt bestolen en je hebt het niet eens door.

Inmiddels heeft Arriva opnieuw gereageerd:
U heeft aangegeven dat er op 28-10-2011 te veel geld is ingehouden. U ontvangt van ons 24,49 euro op uw bankrekening met nummer ................
De verwerking van de betaling neemt ongeveer 2 weken in beslag. In eerste instantie is uw verzoek afgewezen omdat deze transactie nog niet bij ons in het systeem was vermeld. Inmiddels staat het wel gemeld en hebben wij gezien dat u gelijk heeft.


Toch fijn dat ik gelijk heb. Ze hebben dus te vroeg geregeerd met: "Dom mevrouwtje, je weet blijkbaar niet dat je een OV chipkaart hebt die automatisch oplaadt als het saldo onder een bepaald minimum komt. Er is gewoon geld bijgeladen."
Duh!!! Nogal logisch dat er geld bijgeladen wordt als de ritprijs 29,80 is!

Toen ik weer naar huis ging riep mijn moeder mij nog achterna: "Niet weer veel te veel betalen in die bus hoor!" Volgens mij is het vandaag goed gegaan. Er ging eerst 4 euro af en die is toen verrekkend met de uiteindelijke ritprijs van €5,31. Ik blijf opletten, er komt ongetwijfeld een volgende keer.

Update 29 november: ik heb nog steeds mijn geld niet terug. In bovenstaande mailtekst wordt op 3 november aangegeven dat het ongeveer 2 weken duurt voordat het geld uitbetaald wordt. 3 november + 14 dagen is 17 november. Ik heb gisteren nog maar weer eens gemaild waar het geld bleef. Volgens hen was de opdracht naar de financiële afdeling gegaan en kon ik het geld ieder moment ontvangen. Mijn bankrekeningnummer dat in de mail staat klopt, dus voor het einde van het jaar heb ik het geld vast wel!

4 opmerkingen:

  1. Irritant toch dat het zo moet gaan. Alsof je een kaartje koopt en de loketbeambte ineens extra geld uit je portemonnee graait. En dan ook nog wachten tot zij hun centjes hebben geteld en tot die tijd ervan uitgaan dat jij of dom bent of niet kunt tellen.
    Jammer genoeg levert dit gewoon heel veel ergernis op, je kunt het moeilijk langs je heen laten glijden....
    Bedankt voor je complimenten over mijn uitgavenstaatje, van zo'n doorgewinterde consuminderaar als jij vind ik dat leuk om te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had pas over 3 ritten een vergoeding aangevraagd. In 2 gevallen zou ik niet uitgechecked hebben en in 1 geval klopte de opstaphalte niet. Ik hoorde niets van conexxion maar na een paar dagen zag ik dat de uitchecktijden toch in het transactieoverzicht erbij waren gezet en ook het saldo dus weer bijgewerkt was. Alleen die rit met de verkeerde halte klopte nog niet. Een dag later kreeg ik bericht dat ik gelijk had dat ik teveel had betaald en dat er bij een oplaadpunt geld klaar voor me stond. Ik kreeg de bedragen terug van het 2 x niet uitchecken (die ik dus al had gekregen volgens mij) en nog een bedrag waarvan ik niet weet hoe ze eraan gekomen zijn. Ik heb nu volgens mij 2 keer mijn geld teruggekregen. Maar die verkeerde opstalhalte klopt nog niet. Dat ging maar over 20 cent en in plaats daarvan kreeg ik 3,20 euro terug. Voor het vergeten uit te checken kreeg ik per rit 2,90 euro terug, maar dit heb ik dus dubbel gekregen. Ik heb nu 4 x 2,90 euro en 1 x 3,20 euro teruggekregen terwijl ik vroeg om 2 x 2,90 euro en 1 x 0,20 euro Het is volgens mij echt een zooitje met die ov-chip. Ik ga er ook niet achteraan dat ze teveel hebben teruggegeven, dan moeten ze hun zaakjes maar op orde hebben.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik sta steeds weer te kijken van deze verhalen. Ik snap echt niet dat zo'n kaart officieel in gebruik genomen wordt en blijft als er om de haverklap dit soort dingen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ook wij hebben nu een probleem met de ov, na het opladen en de betaling voldaan te hebben, kreeg het oplaadapparaat storing. gevolg twee keer een viersterren abbonnement afgeschreven.

    Nu maar wachten op antwoord van Connexxion

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.