donderdag 27 oktober 2011

Komt Zuinigaan.weblog.nl ooit nog terug?

Op 24 augustus ging Zuinigaan.web-log.nl op zwart. Ik had net iets meer dan 4 jaar geblogd.
Nu is weblog wel weer deels in de lucht, maar ik kan niets plaatsen en niets wijzigen. Van de + 1200 berichten die ik op de weblog zette, ik blogde vrijwel iedere dag, zijn er nog maar een beperkt aantal te lezen, ruim honderd. Ik krijg mailtjes met de vraag of ik reacties wil goedkeuren, maar als ik dat wil gaan doen, dan moet ik inloggen.
Ik heb weblog al eens gemaild om te melden wat de problemen waren. Ze hadden mij dit gevraagd en ik heb ergens in september aangegeven dat ik niet kon inloggen en bijna al mijn berichten ontbraken. Toen volgde radiostilte. Op hun website verscheen op 14 oktober dit bericht:

We zijn nu ruim zeven weken offline. We realiseren ons dat dit voor jullie heel erg vervelend is. Zeker omdat ook nu nog geen harde uitspraken kunnen doen over het moment waarop alle blogs weer volledig online zullen zijn.
Weblog en haar moederbedrijf Sanoma Media zijn achter de schermen met een groot team dag en nacht bezig om de problemen die ontstaan zijn bij de migratie van de blogs op te lossen. Dit is, zoals jullie inmiddels gemerkt hebben, een zeer complex en helaas moeilijk voorspelbaar gebleken proces.
Een aantal zaken zijn wel duidelijk:
-          Weblog gaat door.
-          Alle data, dus al jouw berichten, zijn nog aanwezig.
-          De technische problemen zijn geïnventariseerd en het team weet wat er voor nodig is om deze op te lossen. Helaas kost dit meer tijd dan door alle partijen voorzien.
Ondanks dat dit voor jou niet direct zichtbaar is, is er de afgelopen week veel gebeurd. De technische details zal ik je besparen, maar er wordt duidelijk progressie gemaakt.
Het enige wat we op dit moment kunnen doen is nogmaals onze excuses aan bieden en met man en macht zorgen dat Weblog zo snel mogelijk weer “up and running” is. We doen er alles aan!
Ook N(euo)otje blogde er gisteren over, ze blogde net als ik bij web-streepje-log en ze heeft nu een leuke weblog bij Wordpress.

Wat ik mij serieus afvraag, is hoeveel bloggers ze nog over hebben als ze klaar zijn met de klus. Ik had op 8 september mijn geduld verloren. Dat was ruim twee weken nadat Weblog offline ging. Iedereen die ik op Weblog volgde is overgestapt naar iets anders, naar Blogger of  Wordpress of zo.

Wat denk jij? Gaat Weblog door?
Ik geloof er al lang niet meer in!

10 opmerkingen:

  1. Ik denk dat dit ze inderdaad een flinke deuk oplevert. Ik ken meer blogs die inmiddels naar Wordpress of Blogger zijn overgestapt. En logisch; als je dagelijks een blog leest of schrijft, dan heb je na zeven weken al bijna 60 'gemiste kansen'. Dat is gewoon wel veel. Ik ben ooit begonnen bij weblog, maar ik ben blij dat ik na een week al over ben gestapt. Dit systeem werkte voor mij veel prettiger.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weblog zal best wel door gaan maar veel en veel kleiner. Tot de migratie waren ze met 390.000 bloggers, de grootste in Nederland. Sinds ik zelf bij Wordpress zit, heb ik het aantal webloggers daar zien oplopen van nog geen 330.000 naar 403.000. Allemaal overgestapte Webloggers misschien? Ik ben bang dat het Weblog heel veel tijd gaat kosten om deze klap te boven te komen. Want ik zal ook echt niet de enige zijn die straks alleen nog even de weblogboel exporteert en vervolgens alles opheft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk ook niet meer dat het goed komt.
    Ooit (jaren geleden) begon ik ook bij web-log, maar ook voor mij werkt blogger veel beter. Ik vind het overzichtelijker, en ik vind het prettig dat ik weblogs allemaal kan volgen in een feed. Ennuh... blogger was er een paar dagen min of meer half uit, in plaats van dat ze 7 weken helemaal plat liggen xD

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "Zuinig aan" goed dat je bent overgestapt. Web-streepje-log komt volgens mij nooit meer in de oude vorm terug. Ze hebben zich vertild aan de migratie en alles slecht voorbereid. Het blog waar je nu zit is veel beter. Alleen jammer van al je oude berichten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geloof dat mijn oud weblog inmiddels ook weer (enigszins?) online is daar. Geen idee of ik ook in kan loggen. Niet eens geprobeerd. Ik heb voor mijn gevoel echt lang gewacht tot ze de boel op orde hadden, maar het zit er gewoon niet meer in. Ik miste mijn blog-rondje, ik miste het zelf schrijven en ben op een gegeven moment dus ook maar zelf begonnen. Ook omdat er voor de migratie ook nogal eens problemen waren als ik wilde bloggen. Regelmatig werkte iets niet.

    Denk overigens niet dat het echt weer zo groot wordt als het was, dat weblog. Alle echte fanatieke bloggers zijn inmiddels opgestapt en zijn, eerlijk is eerlijk, vaak met veel mooiere projecten begonnen.
    Ik vind het hier bij jou op blogspot overigens ook prima lezen zo. Wat mij betreft een blijvertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben allang blij dat ik je weer gevonden heb, "Zuinigaan"! Blijf hier maar lekker bloggen!Het is wel ontzettend jammer van al je "oude" blogjes.
    Groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er zijn veel web-loggers ergens anders opnieuw begonnen maar het is moeilijk ze te vinden. Een oplossing zou in dit blog kunnen zitten: meldt je nieuwe blog hier aan: http://uitwijkpost.wordpress.com/
    (niet van mij) en maak een beetje reclame voor die site, dan vinden we mekaar beter terug.

    Of het nog ooit goed komt met weblog: nee,
    ik geloof er al lang niet meer in.....

    Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,

    Toen web-log eind augustus aan het migreren ging, dacht ik van ach, het is hooguit een kwestie van een nachtje alles overzetten.

    Zelf hield ik geen blog bij, maar ik had wel een aantal vaste weblogs die ik via web-log volgde. Dus in mijn dagelijkse rondje moest ik ineens een aantal blogs missen.

    In het begin had ik nog hoop. Je kreeg eerst de melding van 'deze weblog komt snel weer online' en een paar dagen was het al 'deze weblog komt binnenkort weer online'.

    Uiteindelijk heb ik de moed opgegeven. Ik miste natuurlijk wel een aantal vaste weblogs die ik regelmatig las. En wat was ik blij dat veel bloggers ergens anders weer terug kwamen!

    Wel hoop ik dat niet al het materiaal dat voormalige webloggers jarenlang hebben gepost zomaar verloren zou gaan. Dat vind ik zonde.

    Daarom heb ik toch nog een beetje hoop op een positieve afloop voor webstreepjelog, maar waarschijnlijk zullen veel mensen alles vanuit hun oude account bij weblog gaan exporteren naar hun nieuwe plekje bij een andere weblog.

    In ieder geval ben ik superblij dat veel mensen niet hun bijltje er bij hebben neergelegd, maar gewoon ergens anders verder zijn gegaan met bloggen! Daar ben ik echt superblij mee.

    Groeten van Pecunia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, mijn hoofd staat er momenteel niet naar om ergens te beginnen maar het zal er wel van moeten komen, denk ik.
    Wel een tip, zoek je iemands blogjes dan geen streepje plaatsen maar weblog aan elkaar ( zie mijn weblog thedadigitaal.weblog.nl, dan zijn de meeste blogs nog te lezen , alleen.....niets meer na 23/24 oktober. Zelfs hun mededelingen zijn gestopt de laatste was 14 oktober!!!
    Gelukkig zijn de blogjes die ik volg allemaal ergens anders begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je zal toch een betaalde blog hebben dan ben je klaar zeg!

    Nee geloof niet dat het nog wat word met web-log.
    Ik heb trouwens het zelfde als jij, kan niet inloggen veel berichten zijn weg van mij mogen ze mijn hele blog verwijderen, jammer dat ik dat zelf niet kan doen

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.