zaterdag 30 juli 2011

Schoenen

Dit is een kopie van een bericht op Web-log

Tot november 2010 heb ik jarenlang geen schoenen gekocht. Ik had een paar gewone schoenen, een paar bergwandelschoenen en een paar slippers en meer had ik niet nodig. Maar toen had ik ineens wel nieuwe schoenen nodig:  de gewone schoenen voor naar het werk begaven het en ook de wandelschoenen vertoonden scheuren in het profiel van de zool. De hele zool dreigde van de wandelschoen te vallen. Niet echt gek, ik had ze in 1997 of 1996 gekocht en aan alles komt een keer een eind, zo ook aan mijn bergwandelschoenen. De gewone schoenen had ik 6 jaar geleden gekocht. Ik kocht toen 2 paar tegelijk, heerlijke comfortabele schoenen en toch netjes, met elk paar heb ik dus ongeveer 3 jaar gedaan.
Er moesten dus nieuwe schoenen komen:
In november kocht ik degelijke, stevige winterschoenen en in het voorjaar zomerschoenen. Afgelopen week heb ik 2 paar wandelschoenen gekocht, 1 paar in categorie A, 1 paar in categorie A/B. Die wandelschoenen kocht ik bij de ANWB, die heeft 30 – 70% korting op schoenen. Ik ben nog steeds lid van de ANWB (voor als ik een keer in een geleende auto pech krijg), dus ook daaruit kreeg ik korting. Het paar in de categorie A/B kostte voor niet-leden €109,95, ik betaalde €44,97, het andere paar kostte oorspronkelijk € 99,95 voor niet-leden en kocht ik voor €23,99. Ze passen goed en ze zitten lekker, lopen maar dus! Ik heb nu dus 4 paar "nieuwe" schoenen. Het paar uit november is al niet zo heel nieuw meer, maar toch nog steeds in mijn ogen nieuw. Ook moest ik in het voorjaar nieuwe inlegzooltjes bij de podotherapeut.
Kosten:
zooltjes podotherapie + aanmeten +  consult  195,00
zomerschoenen 199,00
winterschoenen 245,00
wandelschoenen cat. A/B 44,97
wandelschoenen cat. A 23,99
TOTAAL 707,96
Voorlopig heb ik wel weer genoeg schoeisel! Hoewel, misschien koop ik in de winter nog een paar nette, iets minder degelijke schoenen voor naar mijn werk.

1 opmerking:

  1. Inderdaad voorlopig heb je wel genoeg schoenen! haha, geniet er maar van!

    BeantwoordenVerwijderen

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, onaardige of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.