woensdag 1 juni 2011

Wat neem ik mee naar Spanje?

01/06/2011
Morgen ga ik op reis naar Spanje. Dochter en ik vertrekken vroeg en zijn zeker ruim 24 uur onderweg, in een luxe touringcar, dat dan weer wel. Hoe bereid je zo'n reis voor? Ik heb allerlei dingen gekocht voor onderweg:
druiven
verse ananas, die ik in stukjes ga snijden en mee wil nemen in een plastic bakje
radijsjes
mini-tomaatjes
12 volkoren puntbroodjes belegd met plakjes oude kaas of plakjes geitenkaas
pakjes sinaasappelsap
Verder neem ik flesjes water mee en plakjes wortel.
Morgen tegen de avond komen we in Luxemburg bij een wegrestaurant, maar daar ga ik niet eten, ik heb eten genoeg mee. Ik neem hooguit een ijsje of zo. Verder gebruiken we de tijd om eens even flink de benen te strekken. Dat lijkt mij hoognodig na zo'n lange zit in de bus.
Ter vermaak onderweg neem ik een MP3 speler mee met luisterboeken en muziek en verder heb ik een sudoku puzzelboekje gekocht. De luisterboeken zijn nog een verrassing, die zet mijn dochter op de MP3.
Voor het gemak neem ik voor de nacht een fleecedeken en een kussentje mee en verder een vest. Ik heb eerder in een bus gereisd naar Spanje, dat was begin mei 30 jaar geleden (waar blijft de tijd ;-) en toen was het 's nachts erg koud. Dat was toen behoorlijk afzien, de verwarming was kapot en er was tegen de verwachting in geen toilet aan boord. Nu weet ik wel dat gebruik maken van een toilet in een bus geen pretje is, maar de tussenpozen tussen de stops waren voor mij toen net wat te lang, dus ben ik wel blij met de mogelijkheid een plas te kunnen doen als dat nodig mocht zijn.
In Spanje hebben we dit jaar een hotel met volpension. Dus als het een beetje meezit, kunnen we "gratis" eten, want daar hebben we al voor betaald. Als het eten niet lekker is, dan zien we wel hoe we het oplossen. We zijn geen luxe hotels en restaurants gewend, dus ik vermoed dat het voor ons lekker genoeg is, maar ja, je weet maar nooit! Zou het drinken ook gratis zijn, of moet je daarvoor betalen? Ik vermoed dat we moeten betalen, behalve misschien de koffie en thee bij het ontbijt.
Ik wil in ieder geval in de supermarkt flessen met water kopen, want volgens mij is het kraanwater niet betrouwbaar en kun je daar maar beter niet je tanden mee poetsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.