maandag 16 mei 2011

Voorlopige aanslag belastingen

16/05/2011
De blauwe enveloppe is gearriveerd en de boodschap is nog iets erger dan ik bij de aangifte in maart dacht. Ik moet voor 29 juni 2011 €1171,- betalen. Dit komt omdat ik een alleenstaande ouderkorting ontving en daar had ik geen recht op. Ik was in de veronderstelling dat dit automatisch, toen mijn kind zich in september 2008 in Wageningen inschreef, zou veranderen en ik dus vanaf januari 2009 geen alleenstaande oudertoeslag zou ontvangen. Maar kennelijk moet je de overheid daarvan in kennis stellen. Weten ze dat dan echt niet? Ik moet nu de alleenstaande oudertoeslag terug betalen. Vorig jaar was dit ook zo. Ik dacht dat de administratie van de belastingdienst vertraagd was en dat het voor 2010 vanzelf goed zou komen. Ook in januari, februari en maart 2011 kreeg ik te veel geld. Toen heb ik heel snel actie ondernomen! In plaats van € 2304 in 2010, krijg ik dit jaar 903 euro. Heel misschien krijg ik volgend jaar om deze tijd zelfs nog een beetje terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageren is leuk, graag zelfs, maar onzinnige, racistische, onaardige, of kwetsende reacties naar mij of anderen en ook reacties met nep-informatie worden niet geplaatst.

Over verwijderde reacties ga ik niet in discussie.